پیام سپاهان
حادثه رانندگی ترافیک ورودی جنوب اصفهان را مختل کرد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 10:55:53
پیام سپاهان - اصفهان - واژگون شدن یک دستگاه کامیون در ورودی جنوب اصفهان مقابل پایانه مسافربری صفه صبح سه شنبه به بسته شدن راه و ایجاد ترافیک بسیار سنگین در این نقطه منجر شد.

بنا به گزارش کانال تلگرامی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان، واژگونی کامیون با بار هویج حدود ساعت سه بامداد امروز سه شنبه مقابل پایانه مسافربری صفه در جنوب کلان‌شهر اصفهان رخ داد.
معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در این گزارش خود که ساعت 7 و 55 دقیقه صبح همراه با چهار تصویر از محل حادثه منتشر شد از رانندگان خواست به دلیل حجم ترافیک ایجاد شده در این مسیر تا جای ممکن از این نقطه تردد نکنند.
این در حالی است که اتوبان دستجردی از بعد از سپاهان شهر به سمت پایانه مسافربری صفه در ساعت اولیه صبح به ویژه هفت تا هشت همواره با ترافیک سنگینی مواجه است که در فصل بازگشایی مدارس این ترافیک چند برابر می‌شود و امروز با حادثه ای که رخ داده بود تردد خودروها بسیار کُند انجام می شد.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نزدیک به ساعت هشت صبح در فضای مجازی درباره این حادثه اطلاع رسانی کرد درحالیکه لازم بود این اطلاع رسانی سریعتر صورت می‌گرفت هرچند برای بسیاری از رانندگانی که از این محور قصد رفتن به سمت پل صفه اصفهان، اتوبان شهید کشوری و خیابان هزار جریب را دارند، هیچ مسیر جایگزینی نیست.
تردد خودروهای سنگین در این محور نیز مزید بر ترافیک سنگین است و با وجود انتقادهای فراوان و حوادث بسیاری که در این محور رخ داده به نظر می‌آید نیاز به یک راهکار اساسی برای رفع این مشکل است.
تماس های خبرنگار ایرنا با پلیس راهور اصفهان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی حادثه واژگونی کامیون مقابل پایانه مسافربری صفه تا لحظه مخابره خبر به نتیجه نرسید.
تردد خودروهای شخصی و سنگین، اتوبوس ها و تاکسی‌ها مقابل پایانه مسافربری صفه در جنوب کلان‌شهر اصفهان به‌ویژه در ساعت ابتدایی صبح از هفت تا هشت باعث ایجاد ترافیک سنگینی می‌شود به طوری که خودروهایی که از سمت بزرگراه شهید دستجردی قصد ورود به بزرگراه شهید کشوری را دارند ناچار به عبور از مقابل این پایانه هستند.
از طرفی خودروها و اتوبوس‌هایی که قصد خروج از توقفگاه و پارک سوار پایانه صفه را دارند در مسیر خروجی خود در ترافیک خودروهایی که قصد ورود به خیابان هزار جریب و بزرگراه شهید کشوری را دارند، گرفتار می‌شوند که این امر علاوه بر نارضایتی مردم و اتلاف وقت، زمینه ساز تصادف های رانندگی نیز می‌شود هرچند پلیس راهنمایی و رانندگی تا کنون تدابیری را برای کاهش این ترافیک از جمله افزایش زمان چراغ سبز پل صفه و حضور نیروهای پلیس راهور داشته است.
پیش از این سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان به ایرنا گفته بود که ایجاد کنار گذر برای هدایت و ورود خودروها از بزرگراه شهید دستجردی در شمال اصفهان به سمت بزرگراه شهید کشوری در شرق این کلان‌شهر برای کاهش بار ترافیکی مقابل پایانه مسافربری صفه ضروری است.
وی افزود: تا زمانی‌که هنوز ساخت و ساز در محدوده پشت پایانه صفه صورت نگرفته و زمین‌های آن آزاد است، بهترین فرصت برای ایجاد این کنار گذر است و امیدواریم که شهرداری اصفهان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
صفه یکی از پرتردد ترین پایانه های مسافربری اصفهان در جنوب این کلان‌شهر است که به طور متوسط روزانه حدود یکصد هزار مسافر از آن جا به جا می‌شوند.
اصفهان 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
6022 / 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112419/حادثه-رانندگی-ترافیک--ورودی-جنوب-اصفهان-را-مختل-کرد
بستن   چاپ