پیام سپاهان
400 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اصفهان اختصاص یافت
سه شنبه 23 مهر 1398 - 6:25:44 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار امسال برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان اختصاص یافت.

محسن قوی بیان روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: این رقم در قالب تسهیلات 40 میلیون تومانی با بازپرداخت پنج درصد و 15 ساله برای مقاوم‌سازی هر واحدهای مسکونی فرسوده روستایی پرداخت می‌شود.
وی اظهارداشت: سهمیه استان اصفهان در بخش بهسازی مسکن روستایی امسال 10 هزار واحد است که پرونده واحدهای روستایی پس از تکمیل به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: این تسهیلات به مالکان واحدهای روستایی که اقدام به نوسازی و تخریب و بازسازی واحدهای مسکونی خود کنند، پرداخت خواهد شد.
به گفته وی به هر واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان هشت تن سیمان رایگان معادل(160 کیسه) اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: تسهیلات این طرح با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می‌شود.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.
استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به 600 هزار نفر است.
نزدیک به 900 روستای استان اصفهان نیز بیش از 20 خانوار دارد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112407/400-میلیارد-تومان برای-مقاوم‌سازی-مسکن-روستایی-اصفهان اختصاص-یافت
بستن   چاپ