پیام سپاهان
مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان:
برخی در شرایط تحریم به دنبال کنار گذاشتن استانداردها هستند
دوشنبه 22 مهر 1398 - 12:44:37 PM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان گفت: برخی از افراد بر این اندیشه هستند که در شرایط تحریم باید استانداردها را کنار بگذاریم، اما این تفکر غلط است، چراکه مردم مورد ستم قرار می‌گیرند و حق‌شان از بین می‌رود.

 غلامحسین شفیعی صبح امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از منتخبان اداره کل استاندارد استان اصفهان و همزمان با روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: بر این باور هستیم ارتقا رشد کیفی محصولات سبب رونق تولید، اشتغال زایی در کشور و همچنین رقابت پذیری در عرصه بازارهای جهانی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل از دست دادن بازارهای صادراتی، صادر کردن کالاهای بی کیفیت است، افزود: کالای بدون کیفیتی که از ایران صادر می‌شود، به نام ایران تمام خواهد شد، نه شرکت صادر کننده؛ بنابراین باید سعی کرد در کشورهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان واحدهایی موجود است که محصولات خود را با بهترین کیفیت صادر می کنند، تصریح کرد: در کشور باید شعار اصلی سازمان استاندارد پیاده سازی شود، شعار امسال استاندارد، «استانداردهای ویدئویی خالق صحنه های جهانی» است، شاید این شعار در حال حاضر ملموس نباشد اما با توجه به تاریخ دیرینه ایران، تصویرسازی و رسانه اهمیت بسیاری در دوران کهن داشته و همچنان دارد.
شفیعی تاکید کرد: فعالیت های ویدئویی و تصویری در عرصه امروز زندگی بشر نفوذ کرده و این سبب دگرگونی زندگی مردم شده است و با استفاده از این ابزار می توان به بسیاری از پیام ها دست یافت و یا آن را مخابره کرد.
وی با اشاره رتبه سازمان ملی استاندارد در جهان، گفت: ایران در دنیا رتبه بیست و یک را دارد و امیدواریم به جایگاه بالاتری دست یابیم، همچنین سازمان استاندارد در آسیا رتبه سوم، در میان کشورهای اسلامی رتبه نخست و در ایزو جهانی از پانزده کرسی جهان، یک کرسی از آن ایران است.
مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان افزود: درحال حاضر 800 کارشناس در کشور فعال هستند و بیش از 100 استاندارد بین المللی در ایران نوشته شده که قابل استفاده است، همچنین 33 هزار استاندارد ملی در ایران نوشته شده که شرکت های ملی ملزم به رعایت آن در بخش های مختلف هستند.
وی با اشاره به جایگاه سازمان استاندارد استان اصفهان در کشور نیز، گفت: استان اصفهان با تلاش و همکاری فعالان استاندارد از سال 1390 تاکنون، در جشنواره شهید رجایی همواره رتبه اول و دوم را کسب کرده است، همچنین سازمان استاندارد استان اصفهان همواره در شاخص های عمومی رتبه نخست قرار دارد.
وی با بیان اینکه 16 مهرماه واحدهای نمونه کشوری انتخاب شدند، اظهار کرد: استان اصفهان از 18 واحد نمونه 3 واحد را به خود اختصاص داد که از نظر اداره استاندارد استان اصفهان عدد کمی است و نیاز است واحدهای اصفهان بیش از این فعال باشند.
مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان یادآور شد: مسئولان کنترل کیفیت و مدیران واحدهای تولید باید بیش از پیش تلاش کنند که نمره منفی در پرونده خود ثبت نکنند، چراکه واحد های بزرگی با کسب نمره منفی از سیستم حذف شده اند.
وی، سازمان ملی استاندارد را به عنوان تنها صادر کننده مرجع حلال معرفی کرد و گفت: تنها سازمان استاندارد می تواند پروانه استاندارد حلال را صادر کند. پروانه حلال مختص مواد غذایی نیست و واحدهای تولیدی باید دقت داشته باشند که نشان حلال در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بسیار حائز اهمیت است، چراکه این علامت نشان دهنده سلامت اجناس است.
شفیعی از فعالیت نوین در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: فعالیتی به تازگی در اصفهان راه اندازی شد که بحث پیش بسته بندی و همچنین و حجم و وزن محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مبادا مردم متضرر شوند.
وی خاطرنشان کرد: برخی افراد بر این اندیشه هستند که در شرایط تحریم باید استانداردها را کنار بگذاریم، اما این تفکر غلط است چراکه مردم مورد ستم واقع می‌شوند و حق آنان از بین می‌رود، در شرایط سخت تحریم باید با مردم باشیم و کیفیت محصولات خود را بالا ببریم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112369/برخی-در-شرایط-تحریم-به-دنبال-کنار-گذاشتن-استانداردها-هستند
بستن   چاپ