پیام سپاهان
مدارس استان اصفهان با کمبود تجهیزات ورزشی مواجه هستند
یکشنبه 21 مهر 1398 - 9:33:06 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت : مدارس این استان با کمبود تجهیزات ورزشی برای فعالیت‌های درسی و فوق برنامه مواجه هستند.

عبدالرضا رئیسی افزود : تجهیز مدارس به امکانات ورزشی در گذشته کمتر مورد توجه بود و به همین خاطر امکانات خوبی در این حوزه‌ نداشته‌ایم.
وی بیان‌ کرد: در سال‌های اخیر ایجاد محیط‌های ورزشی و امکانات و تجهیزات در این حوزه مورد توجه قرار گرفت و خیرین مدرسه ساز و اولیا دانش‌آموزان در این خصوص همکاری داشته‌اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه‌ داد: چنین اقداماتی به توسعه ورزش و فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب‌های ناشی از نبود تجهیزات ورزشی را به دنبال دارد.
وی به اختصاص وسایل ورزشی به ارزش 50 میلیارد ریال به بیش از یکصد مدرسه استان اشاره‌ و اضافه کرد : با توزیع این تجهیزات دانش آموز مقاطع متوسطه اول و دوم از این امکانات استفاده می کنند و موجب افزایش فعالیت حرفه ای و ایجاد نشاط اجتماعی خواهد شد.
رئیسی پیش بینی سالن و مکان های ورزشی برای فعالیت های این حوزه در مدارس را ضروری برشمرد و گفت: خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی به این موضوع توجه دارند و پیش بینی و جانمایی این محیط در مدارس جدید انجام می‌شود.
بر اساس آمار موجوود سرانه ورزشی برای دانش آموزان در این استان یک سوم استاندارد کشوری است که برای افزایش این مهم به تاکید کارشناسان به کمک و مشارکت خیرین نیاز است.
استاندارد سرانه ورزشی در کشور یک متر مربع به ازای هر دانش‌ آموز و این رقم در استان 33 سانتی متر به ازای هر دانش‌ آموز است.
در زمان حاضر هفت منطقه آموزش و پرورش در استان فاقد سالن ورزشی سرپوشیده است و 23 منطقه از داشتن زمین ورزشی روباز محروم هستند.
حدود 29 درصد از مناطق استان اصفهان تراکم دانش‌ آموزی بالای 25 نفر دارد.
در سال تحصیلی 98-99 بیش از 920 هزار و 500 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و 300 آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغولند.
به گفته معاون توسعه و برنامه ریزی درس تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید 350 میلیارد ریال انواع تجهیزات ورزشی بین مدارس کشور توزیع شد.
هم اینک یک هزار و 520 سالن ورزشی، 381 زمین چمن مصنوعی فوتبال و 98 باب استخر در داخل مدارس در اختیار دانش آموزان کشور است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112313/مدارس-استان-اصفهان-با-کمبود-تجهیزات-ورزشی-مواجه-هستند
بستن   چاپ