پیام سپاهان
در سمپوزیوم بین الملل «از تشخیص تا درمان» انجام شد؛
بررسی آخرین یافته‌های حوزه اختلالات شخصیت و وسواس در اصفهان
شنبه 20 مهر 1398 - 16:43:55
پیام سپاهان - عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه اصفهان از برگزاری سمپوزیوم بین الملل با عنوان «از تشخیص تا درمان» در جهت بررسی یافته‌های جدید حوزه اختلالات شخصیت و اختلال وسواس خبر داد.

به گزارش ایسنا، مریم اسماعیلی امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری سمپوزیوم بین المللی «از تشخیص تا درمان» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این سمپوزیوم با حضور دو استاد از دانشگاه ماربورگ آلمان برگزار شد، اظهار کرد: سمپوزیوم «از تشخیص تا درمان» با هدف آشنایی با اختلالات شخصیت و وسواس و همچنین درمان آن برگزار شد که در این برنامه اساتید آلمانی آخرین یافته‌ها و تحقیقات خود را ارائه دادند.
وی با بیان اینکه سمپوزیوم «از تشخیص تا درمان» مختص دانشجویان روان شناسی و مشاوران است، افزود: در این همایش جدیدترین تحقیقات در حوزه اختلالات شخصیت و وسواس بررسی و آموزش داده شد.
عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این سمپوزیوم در دنیای روان شناسی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: اختلالات شخصیت، اختلالات دیرپایی است که معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود و در واقع اختلالات روانی نیستند، اما می‌توانند ناسازگاری‌هایی را در رفتار فرد ایجاد کنند.
وی افزود: یکی از اختلالات شخصیتی، اختلال شخصیت اسکیزوئید است که افراد ممکن است زندگی نرمالی داشته باشند، اما تمایلی برای ارتباطات اجتماعی ندارند.
اسماعیلی ادامه داد: این افراد بسیار منزوی و گوشه گیر هستند و ترجیح می‌دهند مراودات اجتماعی زیادی نداشته باشند. این اختلالات از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است با اختلال دیگری همراه شوند که همراه شدن این دو اختلال با یکدیگر شرایط را برای بیمار و اطرافیان سخت می‌کند.
وی با بیان اینکه بیماران بسیاری درگیر اختلالات شخصیت و وسواس هستند، اظهار کرد: متاسفانه اطلاعات درمانی برای این افراد بسیار اندک است و از طرفی این افراد نسبت به درمان خود مقاومت می‌کنند، بنابراین روان شناسان دنیا در خصوص اختلالات شخصیت و وسواس، به طور مرتب با یکدیگر تحقیق و بررسی می‌کنند تا بتوانند اطلاعات خود را در جهت درمان بهتر این افراد به روز کنند.
عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه اصفهان گفت: در یک کارگاه آموزشی که هفته گذشته با حضور اساتید کشور در دانشگاه اصفهان آغاز شد، اساتید حوزه روانشناسی با جدیدترین دستاوردهای درمان، تشخیص و علائم اختلالات شخصیت و وسواس آشنا شدند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112295/بررسی-آخرین-یافته‌های-حوزه-اختلالات-شخصیت-و-وسواس-در-اصفهان
بستن   چاپ