پیام سپاهان
6 ماه نخست امسال:
12 تُن شیرینی و کیک غیرمجاز در کلانشهر اصفهان جمع‌آوری شد
شنبه 20 مهر 1398 - 14:07:55
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود 12 تُن انواع شیرینی، کیک، دونات، باقلوا و کلوچه که به‌ صورت غیرمجاز تولید یا توزیع می‌شد در 6 ماه نخست امسال در کلانشهر اصفهان جمع‌آوری شد.

سیدمهدی میرجهانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان اقدام های بسیاری برای نظارت بر واحدهای تولیدی و عرضه انواع شیرینی و کیک انجام داد و مکاتبه هایی با استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و پلیس در این زمینه داشت.
وی با بیان اینکه کار نظارت و برخورد با کارگاه های زیرزمینی و غیر مجاز تولید انواع مواد غذایی و خوراکی فقط به عهده مرکز بهداشت نیست، تاکید کرد: هر یک از بخش های این کار بر اساس قانون به عهده یکی از سازمان های متولی است و مسائل بهداشتی آن به عهده گروه بهداشت محیط می باشد.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به نظارت بر واحدهای آبمیوه فروشی اظهار داشت: نظارت بر این واحدها تشدید شده است و اگر محصول فاقد مجوز و بدون شناسه داشته باشند، جمع آوری می شود.
به گفته وی، اقلام خوراکی که در واحدهایی مانند آبمیوه فروشی عرضه می شود باید دارای برچسب و نشان روی سینی باشد.
میرجهانیان درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه صدها واحد غیر مجاز تولید انواع شیرینی و دونات در اصفهان فعالیت دارد، توضیح داد: چنین چیزی صحت ندارد هرچند نمی توان ادعا کرد که هیچ واحد غیر مجازی نیز در استان فعالیت نمی کند.
وی با اشاره به اینکه برخی از تولیدکنندگان غیر مجاز در خانه های خود اقدام به این کار می کنند، تصریح کرد: گروه بهداشت محیط همواره تلاش می کند تا از روش های مختلف، این کارگاه های غیر مجاز را شناسایی کند ولی این کار فقط به عهده مرکز بهداشت نیست و لازمه همکاری چند جانبه می باشد.
میرجهانیان اضافه کرد: واحدهای مُجاز تولید شیرینی و دونات موفقی نیز در اصفهان فعالیت دارند که محصولات خود را با بهترین کیفیت و حتی وجود مسئول فنی، تولید و در بازار عرضه می کنند.
با توجه به اینکه عملکرد واحدهای مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی از جمله قنادی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها در سلامت افراد جامعه موثر است، ایمنی مواد غذایی در آنها از اهمیت خاصی برخوردار و مواردی مانند رعایت کردن بهداشت فردی، استفاده از مواد غذایی استاندارد، ظروف بهداشتی و رنگ های غیر مجاز و اشتغال در محیط بهداشتی الزامی است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112285/12-تُن-شیرینی-و-کیک-غیرمجاز-در-کلانشهر-اصفهان-جمع‌آوری-شد
بستن   چاپ