پیام سپاهان
آکادمی کشتی موحد در کاشان به بهره‌برداری رسید
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 23:08:45
پیام سپاهان - کاشان- آیین بهره‌برداری از آکادمی کشتی موحد در منطقه لتحر کاشان با حضور جمعی از نام‌آوران و پیشکسوتان این رشته ورزشی و مسوولان شهرستانی برگزار شد.

این آکادمی با ظرفیت 2 تشک کشتی، سالن بدنسازی و خوابگاه با اختصاص اعتبار هشت میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 580 مترمربع ساخته شده است.
عبدالله موحد چهارشنبه‌شب در حاشیه افتتاح این طرح گفت: هر چه سالن ورزشی در کشور ساخته شود، باز هم کفایت نمی‌کند و جهت تحقق هدف‌ها در حوزه ورزش به ساخت سالن‌های بیشتری نیاز داریم.
وی با اشاره دشواری‌های فعالیت‌های ورزشی در گذشته افزود: ورزش را با ژیمناستیک آغاز کرده و در نونهالی به سمت کشتی رفتم اما امکانات مناسبی در اختیار نداشته و تمرین‌ها را با پای برهنه روی زمین انجام می‌دادیم.
این پیشکسوت رشته کشتی و دارنده 6 مدال طلای المپیک و جهان در کشتی آزاد بیان کرد: امیدوارم آنقدر زنده بمانم تا شاهد باشم کشتی‌گیران کم سنی که در این سالن تمرین می‌کنند، روزی قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.
رییس پیشین فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهارداشت: موحد نخستین ورزشکار ایرانی از نظر مدال‌آوری در رقابت‌های بین‌المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش بر دیوار فیلا نقش بسته است.
محمدرضا طالقانی با اشاره به گردن‌آویزهای جهانی و المپیکی موحد تصریح کرد: اگر اختلاف‌های داخلی نبود، این اسطوره ورزشی می‌توانست افتخارهای بیشتری نیز به ارمغان بیاورد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران خاطرنشان کرد: هر کسی را نمی‌توان با این عنوان صدا زد، زیرا پهلوانان کسانی بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می‌گرفتند.
آیین کلنگ‌زنی آکادمی کشتی عبدالله موحد مهرماه 1394 با حضور این پیشکسوت در منطقه لتحر کاشان برگزار شده بود.
نزدیک به 300 هزار ورزشکار زن و مرد در قالب 50 هیات و یک هزار و 300 باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت دارند.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112169/آکادمی-کشتی-موحد-در-کاشان-به-بهره‌برداری-رسید
بستن   چاپ