پیام سپاهان
شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان در جذب سرمایه‌گذار با مشکل مواجه هستند
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 20:22:57
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی در شرق شهرستان اصفهان در جذب سرمایه‌گذار به‌دلیل دوری از مرکز استان دچار مشکل هستند.

محمد جواد بگی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرکهای صنعتی این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان اصفهان 11 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 2 شهرک صنعتی خصوصی با 2 هزار و 500 هکتار مساحت وجود دارد که از این تعداد هشت شهرک و ناحیه صنعتی در حوزه زاینده رود که دچار خشکسالی و کم آبی شده، مستقر است.
وی با بیان اینکه با تدابیر و مشوق هایی که تا کنون اعمال شده است، جذب سرمایه گذار در سه سال گذشته در این منطقه، تسهیل و امکانات و زیرساخت های لازم ایجاد شد، اظهار داشت: اقدام هایی برای توسعه سایر زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در سال جاری انجام شد.
بگی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح های عمرانی با 35 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها، روند رو به رشدی در شهرک های صنعتی شرق اصفهان، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال ایجاد شود.
وی شهرک های صنعتی این منطقه را تودشک، رامشه و ورزنه و ناحیه های صنعتی را اژیه، سپید دشت و محمد آباد جرقویه اعلام کرد.
بگی درباره حمایت های دولتی از شهرک های صنعتی اصفهان توضیح داد: مراجع زیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تخصیص اعتبارات تملک دارایی برای اصفهان را نسبت به سایر استان های همرده و هم گروه آن، کمترین میزان در نظر می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات مناسب از محل تملک دارایی استان ها، کمک بسیار خوبی برای کاهش قیمت تمام شده در شهرک ها و ناحیه های صنعتی است، تصریح کرد: متاسفانه اصفهان در بین شهرک های صنعتی همسطح خود در کشور، کمترین میزان تخصیص را در این زمینه دارد.
شرق شهرستان اصفهان در چند سال اخیر با مشکلات و مسائل ناشی از خشکسالی زاینده رود و کاهش منابع آبی مواجه شد. این شهرستان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
استان اصفهان با 70 شهرک و ناحیه صنعتی در 12 هزار هکتار و 120 هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
3011/9999/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112167/شهرک‌های-صنعتی-شرق-اصفهان-در-جذب-سرمایه‌گذار-با-مشکل-مواجه-هستند
بستن   چاپ