پیام سپاهان
مدارس اصفهان با کمبود مشاور تربیتی مواجه است
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 18:29:07
پیام سپاهان - اصفهان - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: این استان با کمبود شدید نیروی مشاور تربیتی در مدارس مواجه است.

مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اکنون حدود 800 نیروی مشاور تربیتی در مدارس استان فعالیت دارند که این تعداد جوابگوی نیاز پنج هزار واحد آموزشی متوسطه نیست.
وی به وجود هسته مشاوره در 41 منطقه آموزش و پرورش استان اشاره و اضافه کرد : این مراکز نمی‌تواند جوابگوی نیاز مدارس به مشاوره تربیتی به عنوان یک عامل بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی باشد.
وی اظهارداشت: براساس استانداردهای تعیین شده باید به ازای هر هشت دانش‌آموز یک ساعت مشاور اختصاص داده شود که بر این اساس باید تعداد مشاوران در مدارس استان به یک و نیم برابر افزایش یابد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ، با اشاره به تغییرات فناورانه و تحولات فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز، دوران نوجوانی برای برخی از دانش آموزان مرحله رویارویی با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بر این اساس بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استفاده از آموزش‌های هدفمند و مداخلات روانشناختی توسط مشاوران و به نوعی روان شناسان و مددکاران اجتماعی در مدارس است.
اسماعیلی یادآور شد: برای جبران این کمبود طرح نماد (نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان) به عنوان محوری‌ترین برنامه برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در شرایطی که با کمبود مشاور تربیتی مواجه هستیم در مدارس اجرا می شود.
وی گستره اجرای این طرح را در یک هزار و 457 مدرسه در چهار ناحیه و سه شهرستان استان اعلام کرد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری 14 وزارتخانه شامل آموزش و پرورش، قوه قضائیه، هلال احمر، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، بسیج فرهنگیان، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، سازمان برنامه بودجه، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت کشور اجرا می شود.
وی این طرح را مبتنی بر مجموعه خدمات و برنامه های حمایتی شامل غربالگری، آموزشی، حمایت های روانی و اجتماعی، مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: طرح نماد در 6 محور شامل آموزش های پیشگیرانه، محور شناسایی، مداخله، مراقبتی، درمانی و بازتوانی بازتوانی انجام می شود.
در سال تحصیلی جاری بیش از 920 هزار دانش آموز در بالغ بر هفت هزار واحد آموزشی به تحصیل مشغولند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112164/مدارس-اصفهان-با-کمبود-مشاور-تربیتی-مواجه-است
بستن   چاپ