پیام سپاهان
پیش بینی باران در 19 استان/ کاهش 6 درجه‌ای دما
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 17:25:57
پیام سپاهان - سازمان هواشناسی از بارش باران در 19 استان کشور خبر داد و اعلام کرد: در برخی مناطق شمالی کشور دما 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.
با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه برای پاره‌ای از مناطق استان‌های فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر، رگبار، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
فردا و روز جمعه به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب علاوه بر مناطق ذکر شده در نوار شمالی بوشهر نیز شاهد افزای شابر به همراه رگبار، رعد و برق وزش باد شدید موقت خواهیم بود. از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد و برای نوار شرقی اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش بینی شده است.
همچنین امروز برای مناطق ذکر شده کاهش دمای 4 تا 6 درجه روی می‌دهد و از روز جمعه مجددا دمای هوا افزایش خواهد یافت.
در ساعات بعدازظهر 5 شنبه برای نیمه جنوبی آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی،‌کردستان، کرمانشاه و همدان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و برای زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرده در این روز با نفوذ جریانات خنک شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر روی سواحل دریای خزر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و نوار شرقی اردبیل روی می‌دهد که بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
همچنین از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه دور از انتظار نیست. فردا دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده است.
Seemorgh.com/news
منبع : تسنیم

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112161/پیش-بینی-باران-در-19-استان--کاهش-6-درجه‌ای-دما
بستن   چاپ