پیام سپاهان
دوره گردهای سمیرم در یکجا متمرکز می‌شوند
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 15:24:12
پیام سپاهان - اصفهان- مسوول واحد خدمات شهری شهرداری سمیرم از متمرکز شدن دوره گردها و خودروهای آنها در حاشیه خیابان شورا خبر داد.

محمدعلی آصفی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: سد معبر موضوع جدیدی نیست و بارها در جلسه های مختلف نیز بررسی و مطالبه شده است.
به گفته وی 280 مورد سد معبر در شهر سمیرم داریم که بارها و گاهی روزانه 2 مرحله جمع آوری و جریمه شدند، اما چند روز بعد دوباره در همان محل یا مکانی دیگر مستقر می شوند.
وی خاطرنشان کرد: طبق جلسه و مکاتبه با دادستان مقرر شده همه این دوره گردها و خودروهای آنها به حاشیه خیابان شورا در مرکز شهر سمیرم منتقل شوند تا مشکلات ترافیکی و تردد در معابر و پیاده روهای شهری نیز کمتر شود.
مسوول واحد خدمات شهری شهرداری سمیرم همکاری پلیس در این رابطه را خوب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: بزودی همه فروشندگان سیار که از این روش کسب معیشت دارند در این محل جمع شوند و کسب و کارشان را متمرکز کنند.
آصفی در ادامه به موضوع مهم و تکراری کارگروه های بهداشت سمیرم یعنی جابجایی محل دفن زباله شهرداری اشاره کرد و افزود: ابتدا طرح جامع مدیریت پسماند را دنبال می کنیم که در حال نهایی شدن است و سپس برای مشخص کردن محل جدید دفن زباله اقدام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه هر هفته دو تا سه مرتبه زباله ها دفن می شوند، بیان داشت: محل فعلی در بالا دست باغ های سیب تعدادی از کشاورزان واقع شده و در مسیر وزش باد به سمت شهر سمیرم است که باید جابجا شود.
مسوول واحد خدمات شهری شهرداری سمیرم، موضوع اصلی درباره سد معبرها و فروشندگان سیار را نداشتن پروانه کسب عنوان کرد و گفت: پنج سال است که این تعداد دوره گرد عوارضی به شهرداری نمی دهند و اتحادیه اصناف نیز خود مستقل اقدام به صدور پروانه می کند.
ساماندهی فرآوردهای دامی موضوع دیگری بود که در ادامه کارگروه سلامت سمیرم مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به معرفی کردن محلی جدید برای ایستگاه جمع آوری شیر سمیرم، اظهار داشت: این مکان مجهز بود و حدود 200 میلیون تومان تجهیزات روزآمد داشت اما اداره کل دامپزشکی استان با این مکان موافقت نکرد.
احمد تیموری افزود: در مرحله دوم نیز مکانی در حاشیه شرکت تعاونی روستایی معرفی شد و در سومین مرحله نیز پیشنهاد شد زمینی با قیمت پایین تر در اختیار اتحادیه دامداران برای احداث یا اجاره ایستگاه جمع آوری شیر قرار گیرد تا این موضوع خاتمه یابد.
احمدرضا عسگریان، معاون شبکه دامپزشکی سمیرم نیز عنوان کرد: کارشناسان این شبکه از این محل ها دیدن کردن که مشکلاتی داشت از جمله اینکه بر اساس نقشه تیپ نبود و امکان شستشوی کامل و بهداشتی نداشت.
کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان سمیرم سپس اهمیت خودمراقبتی در بین خانواده ها را یادآوری کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده در کشور انگلستان کمتر شدن مراجعه به پزشکان عمومی به میزان 40 درصد به علت خودمراقبتی است.
به گفته زهرا صابری، این نواع از مراقبت به کاهش 50 درصدی بستری ها در مراکز درمانی و کاش 50 درصدی غیبت در محل کار به علت بیماری می انجامد.
وی به مکاتبه با همه سازمان ها به منظور همکاری در این رابطه و معرفی کردن رابطان اشاره کردو گفت: شهرداری، اداره امور عشایر، نیروی انتظامی، شرکت گاز و یکی دو نهاد دیگر برای تدوین و اقدام عملی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.
اجرای برنامه های مناسب در روز جهانی و هفته ایرانی کودک، ارائه توضیح درباره چرایی توقف کار احداث جاده سلامت، تاکید بر تغذیه با شیر مادر، نظارت های مداوم بر وسایل و اسباب بازی ها در محیط و پارک های شهری و همچنین تاکید بر استفاده از غذای سالم بویژه تخم مرغ در روز جهانی این ماده موثر غذایی از دیگر مسایل عنوان شده در این جلسه بود.
بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.
سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و 150 روستا و آبادی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
/6026/7147/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112155/دوره-گردهای-سمیرم-در-یکجا-متمرکز-می‌شوند
بستن   چاپ