پیام سپاهان
تبدیل مدرسه به پایگاه تربیتی، جوهره سند تحول بنیادین است
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 15:24:11
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: جوهره و چکیده سند تحول بنیادین ، تبدیل مدرسه‌ها و فضاهای آموزشی به پایگاه‌های تربیتی است.

محمد اعتدادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مهم ویژگی‌ها و الزاماتی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که آنها به افرادی انقلابی، متدین، وطن دوست تبدیل و تربیت شوند.
وی با بیان این که اجرای سند تحول بنیادین ، مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش است اظهارداشت: از دیگر مولفه های این سند، چرخش‌های تحول آفرین است که به معنای تغییر دیدگاه سنتی فضایی برای آموزش حافظه محور و منجمد فضایی برای کسب تجربه‌های تربیتی و مدرسه کارآمد است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد : روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که دانش آموزان به افرادی با مسوولیت اجتماعی در درون و برون مدرسه تربیت شوند.
سند 2030 هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش اصفهان ندارد
اعتدادی گفت: سند 2030 هیچ جایگاهی در سیستم تعلیم و تربیت استان ندارد و موضوعات آن به هیچ وجه در آموزش و پرورش اصفهان دنبال نمی‌شود.
وی هرگونه شایعه پراکنی نسبت به پرداختن به سند 2030 در آموزش و پرورش استان را بی مهری افراد نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت و بی سند بودن آن عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، مهمترین رویکرد دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را تحقق اهداف سند تحول بنیادین برشمرد.
هیچ کلاسی در اصفهان فاقد معلم نیست
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه کسری نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید به روش‌های مختلف رفع شده است گفت: اکنون هیچ کلاسی در استان با وجود گستره جغرافیایی آن، فاقد معلم نیست و این مهم خط قرمز سیستم تعلیم و تربیت است.
وی با اشاره به کسری 12 هزار و 700 نفری نیروی انسانی تا پیش از بازگشایی مدارس در استان گفت: با اقدامات مهم و مضاعف این کمبود با استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای حق التدریس، بازنشستگان، سرباز معلم، جذب نیروی آموزش یار سوادآموزش و بسیاری روشهای دیگر جبران شد.
استان اصفهان به لحاظ فضای آموزشی با کمبود مواجه است
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: این استان با وجود آنکه به عنوان برخوردار از آن یاد می شود ولی در حوزه فضای فیزیکی مدارس با کمبود و نواقصی مواجه است.
وی تصریح کرد: اکنون در استان 13 مدرسه کانکسی وجود دارد که 12 مدرسه در فریدونشهر و یک مدرسه در چادگان است.
اعتدادی یادآور شد: همچنین 39 مدرسه سنگی در استان وجود دارد که این مدارسه در شهرستان های سمیرم، فریدن، چادگان و کاشان واقع است.
به گفته وی 11 مدرسه سنگی از رده خارج و فاقد استفاده است که انتظار می‌رود با کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این مشکل همچون برچیده شدن مدارس خشتی و گلی رفع شود.
در سال تحصیلی جاری بیش از 920 هزار دانش آموز در بالغ بر هفت هزار فضای آموزشی مشغول تحصیل شدند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112154/تبدیل-مدرسه-به-پایگاه-تربیتی،-جوهره-سند-تحول-بنیادین-است
بستن   چاپ