پیام سپاهان
اعتدادی:
13 مدرسه کانکسی در استان اصفهان وجود دارد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 14:25:49
پیام سپاهان - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باوجود اینکه استان اصفهان استانی برخوردار به حساب می آید، اما هم اکنون 13 مدرسه کانکسی در فریدونشهر و چادگان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمد اعتدادی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در اصفهان، اظهار کرد: پیش از شروع مهر ماه کمبود نیروی انسانی و معلمان باعث نگرانی ها و تنش هایی شده بود که با تلاش ها و سیاست های اتخاذ شده فعلا این کمبود رفع شده است.
وی افزود: ورود دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس بازنشستگان و سرباز معلم ها و جذب نیروهای دانشیار سواد آموز در راستای رفع این کمبود بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال تحصیلی 98_99 بیش از 920هزار دانش آموز در تمام مقاطع در 7040واحد آموزشی در 37هزار کلاس درس، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
اعتدادی افزود: مهرماه امسال با وجود تمام مشکلات و نارسایی ها به ویژه در حوزه نیروی انسانی آغاز شد که خوشیختانه توانستیم اولیا را از دغدغه کسری نیرو خلاص کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است همچنان نقص هایی به سبب گستردگی جغرافیایی استان باشد، اما خط قرمز ما این بود که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
بازنشستگان دعوت به کار می شوند
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سقف نیروهای بازنشسته در سال 1400 به حداکثر می رسد و این موجب نگرانی در حوزه نیروهای انسانی است.
اعتدادی با تاکید براینکه تحت هیچ شرایطی نمی توانیم نیروی آزاد بگیریم، تصریح کرد: بازنشستگان دعوت به کار می شوند، زیرا این کار مصوب مجلس و طبق قانون است. با اینکه نگرانی هایی از لحاظ کیفیت آموزشی وجود دارد، اما اداره کل آموزش و پرورش تا پیش از مهر تمام قد در جهت جبران نیروی انسانی تلاش کرد و بعد از آغاز سال تحصیلی تمام تمرکزمان بر ارتقا کیفیت آموزشی با برگزاری دوره های آموزشی برای فرهنگیان است.
وی افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش کل متعهد به تخصیص نیرو در پنج استان از جمله اصفهان به طور ویژه شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره جایگاه استان اصفهان در کنکور سراسری، تصریح کرد: باوجود اینکه تنها 10نفر برتر کنکور در صدا و سیما معرفی می شوند، اما استان اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد. با اینکه همچنان مشکلاتی وجود دارد، اما وجدان کاری فرهنگیان باعث شده در شاخص های ارزیابی افت نداشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: باوجود اینکه تصور می شود استان اصفهان در بخش آموزش و پرورش، استانی برخوردار است، اما با کمبودهای شدیدی به ویژه در حوزه فضای فیزیکی مواجه هستیم. هم اکنون 13 مدرسه کانکسی در فریدونشهر و چادگان وجود دارد. وجود این مدارس به منظور برقراری عدالت آموزشی به معنای پوشش تحصیلی است.
اعتدادی ادامه داد: تمام مدارس خشت و گلی در سطح استان حذف شده و 39 مدرسه سنگی باقی مانده نیز در دستور کار است. امروز تمام مدارس اصفهان گاز کشی شده اند. همچنان برخی مدارس که از سیستم گرمایشی بخاری استفاده می کنند، این بخاری ها استاندارد هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: با کمک خیرین تا پایان مهر ماه 93 پروژه آموزشی_پرورشی شامل 482 کلاس درس، 57 واحد آموزشی و سالن های ورزشی و کتابخانه ها افتتاح می شود.
اجرای طرح‌های پژوهشی در آموزش پرورش اصفهان
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا درباره تحقیقات پژوهشی برای معلم ها و دانش آموزان، گفت: در این زمینه دو طرح مشخص برای دانش آموزان وجود دارد. طرح جابر برای دانش آموزان ابتدایی و جشنواره خوارزمی برای دانش آموزان متوسطه برپا می شود که فعالیت هلی پژوهشی، ابتکار و خلاقیت دانش آموزان را در سطح استانی و کشوری به نمایش می گذارد.
سند 2030 جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد
اعتدادی نقشه راه آموزش پرورش استان اصفهان را اجرایی سازی سند تحول آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش اجرای سند بنیادین تحول بوده که مهمترین مؤلفه آن چرخش های تحول آفرین بوده است.
وی با بیان اینکه سند 2030 هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد، تصریح کرد: چکیده سند تحول آموزش و پرورش مدرسه را به پایگاه تربیتی مبدل می کند و روح حاکم بر این سند مدال بر گردن دانش آموزی می اندازد که به دنبال گرفتن مسئولیت اجتماعی در مدرسه است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره هفته نیرو انتظامی، افزود: از سری برنامه های انجام گرفته در این هفته دو برنامه همیاران پلیس و زنگ انضباط اجتماعی با حضور فرماندهان انتظامی بود. رویکرد پلیس امنیت و آموزش است و آموزش و پرورش نیز معتقد به کمک در تبیین این رویکرد است. تعاملات بسیار خوبی بین این دو دستگاه برقرار شده تا به هدف نهایی که حفظ آرامش است دست یابیم.
اعتدادی یاداور شد: آموزش و پرورش نیاز به تعامل با تمام دستگاه ها دارد. برای اجرایی شدن نقشه راه و عملی کردن سند تحول آموزش و پرورش نیاز داریم که همه به یاری آموزش و پرورش بیایند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112146/13-مدرسه-کانکسی-در-استان-اصفهان-وجود-دارد
بستن   چاپ