پیام سپاهان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:
برگزاری اربعین حسینی مشت محکمی بر دهان استکبار است
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 13:56:40
پیام سپاهان - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلا مشت محکمی بر دهان اسکتبار جهانی است و باوجود تمام تلاش ها برای ایجاد شکاف میان ملت ایران و عراق، این حماسه شورانگیزتر از گذشته برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی شیروانیان در مراسم دوازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه در محل حرم الشهدا دانشگاه اصفهان که با حضور جمعی از مردم، دانشجویان، مسئولان شهر و خانواده شهید مدافع حرم "مهدی اسحاقیان" برپا شد، با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدای کشور ما همگی پیرو سیدالشهدا بودند. امروز هر افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به دست آمده به برکت شهدایی است که درس ایثار و فداکاری را از امام حسین (ع) آموخته و در رکاب امام خود جانفشانی کرده اند.
شیروانیان با تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: امروز برای حماسه راهپیمایی اربعین آماده می شویم و از سراسر جهان چه شیعه، سنی و چه مسیحی به طرف کربلا می روند. به برکت این حماسه بزرگ مشت محکمی بر دهان اسکتبار جهانی زده و باوجود تمام تلاش ها برای ایجاد شکاف میان ملت ایران و عراق، این حماسه شورانگیزتر از گذشته برگزار می شود.
وی یادآور شد: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که نه ملت و نه نیروهای مسلح هیچ آمادگی برای مقابله و نبرد نداشت و درگیر بحران های داخلی بودیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: با پشتیبانی استکبار از صدام، او نخستین مصاحبه خود را نیمه رها کرد و گفت ادامه آن را به هفته بعد در تهران موکول می کنم یعنی کار کشور ما را یک هفته ای تمام شده می دانست، اما دیدیم که چه شد.
شیروانیان به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی اشاره کرد و گفت: امروز دنیا شاهد عظمت ملت و نیروهای مقتدر ایران است و خبری از صدام و طرفدارانش نیست. وقتی توطئه ها علیه ملت ایران به نتیجه نرسید خود آمریکایی ها وارد عمل شدند. اینجا بود که شهید مهدوی در مقابله مستقیم هلکوپترهای آمریکایی و شناورهای خودی تنها با لطف الهی و ایثارگری هایش آنها را مغلوب کرد.
وی تصریح کرد: به حمد خدا پس ازهشت سال دفاع مقدس بدون اینکه ذره ای از خاکمان را تسلیم دشمن کنیم، مقتدرانه از آن سال ها عبور کرده و برای تداوم انقلاب و آرمان های امام آماده شدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار کرد: استکبار پس از شکست در توطئه های بعد از جنگ، جنگ نیابتی علیه ملت های منطقه و به ویژه ملت ایران به راه انداخت.
شیروانیان تاکید کرد: دشمنان بر تفرقه و دشمنی میان دو ملت ایران و عراق سرمایه گذاری کرده بودند، اما اکنون شاهد وحدت این دو و کمک و مهمان پذیری آنها هستیم.
وی با اشاره به فعالیت ایرانی ها در نجات بغداد و دمشق، گفت: روزی که داعش در چهل کیلومتری بغداد و تکفیری ها نیز در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری بودند و همه خود را آماده تسلیم کرده بودند، با رشادت های شهید همدانی و سرلشکر قاسم سلیمانی این دو شهر از سقوط نجات یافتند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی به نمایندگی از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان، اظهار کرد: میزبانی از این شهدا افتخار بزرگی است. این شهدا صاحبان اصلی دانشگاه اصفهان هستند و ما تنها تسهیل گر نورافشانی این عزیزان در دانشگاه هستیم.
وی تاکید کرد: راه پایدار ماندن و همیشگی شدن مانند شهدا، کلید واژه امام حسین (ع) است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112145/برگزاری-اربعین-حسینی-مشت-محکمی-بر-دهان-استکبار-است
بستن   چاپ