پیام سپاهان
عضو هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی اصفهان:
پروژه بن-بروجن برخلاف مصوبات شورای عالی آب است
سه شنبه 16 مهر 1398 - 13:40:08
پیام سپاهان - اصفهان- عضو هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی اصفهان گفت: پروژه بن-بروجن برخلاف مصوبات شورای عالی آب است، کانال این پروژه به طول 50 متر که هفته قبل حفر شده بود توسط کشاورزان اصفهان مسدود شد.

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه بن-بروجن پشتوانه منطقی ندارد، اظهار داشت: در هفته گذشته فنس های حوضه استحفاظی استان اصفهان جهت حفر کانال به طول حدود 50 متر برای پروژه بن-بروجن توسط پیمانکار طرح تخریب شده بود.
وی افزود: روز گذشته کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان به پروژه غیرقانونی بن-بروجن اعتراض کردند و کانال انتقال آب از حوضه زاینده رود را که با تخریب فنس های استان اصفهان حفر شده بود، مسدود کردند.
عضو هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی اصفهان بیان داشت: بیش از دو هزار کشاورز از شرق و غرب استان اصفهان به محل ایستگاه پمپاژ طرح مذکور حاضر شدند و اعتراض خود را با پرکردن کانال به گوش مسئولان رساندند.
وی ابراز داشت: مطابق مصوبه 9 ماده ای تا تامین نشدن حقابه حق‌آبه داران زاینده رود و محیط زیست، هرگونه برداشتی از حوضه زاینده رود منع قانونی دارد.
محمدرضایی ادامه داد: از آنجا که پروژه بن-بروجن اقدامی غیرقانونی و 42 طرح برداشت آب جدید چهارمحال و بختیاری خلاف مصوبات شورای عالی آب، شورای امنیت ملی و شورای هماهنگی زاینده رود است پس اقدام کشاورزان غیرقانونی محسوب نمی شود و عین قانون است.
عضو هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی با بیان اینکه پروژه بن-بروجن از نظر محیط زیست و کارشناسی هیچ گونه پشتوانه منطقی ندارد، گفت: 255 کیلومتر خط لوله برای پروژه بن-بروجن باید احداث شود و برای تامین انرژی پمپاژ آب این پروژه به ارتفاع 600 متر نیاز به یک نیروگاه برق دارد در صورتی که می توان از سبزکوه در نزدیکی بروجن با احداث 12 کیلومتر تونل، آب حوضه کارون به صورت ثقلی و بدون نیاز به پمپاژ به بروجن انتقال پیدا کند.
وی تاکید کرد: برگرداندن نوار مرزی بین دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری به قبل از سال 1370 از دیگر خواسته های معترضان بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112097/پروژه-بن-بروجن-برخلاف-مصوبات-شورای-عالی-آب-است
بستن   چاپ