پیام سپاهان
برگزاری «نمایشگاه نجوم و کودک» در اصفهان
سه شنبه 16 مهر 1398 - 13:40:00
پیام سپاهان - مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان از برگزاری نمایشگاه نجوم و کودک در اصفهان به مناسبت روز جهانی کودک و هفته جهانی فضا توسط این مرکز خبر داد.

رضا شهباز در خصوص برگزاری نمایشگاه نجوم و کودک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله به بهانه رویداد تاریخی فضا، نمایشگاه نجوم و فضا برگزار می‌شود. امسال نیز همزمان با هفته جهانی فضا و نجوم و همچنین روز جهانی کودک، ویژه برنامه هایی در زمینه دانش و فناوری های فضایی ویژه تمام مقاطع سنی برگزار می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه نجوم و کودک با عنوان "منجمان کوچک شهر اصفهان" در زمینه آموزش نجوم آماتوری به کودکان برگزار می‌شود.
مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان با بیان اینکه هدف این نمایشگاه ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها است، تصریح کرد: برنامه نمایشگاه نجوم و کودک شامل غرفه‌های آموزشی، آزمایشگاه نجوم و سخنرانی علمی است.
وی ادامه داد: منجمان کوچک شهر در این نمایشگاه به ارایه سخنرانی، پرسش و پاسخ، انجام آزمایش‌های علمی در زمینه نجوم و فیزیک، دانش فضا و فناوری فضایی، سیارات منظومه شمسی و رصد آسمان می‌پردازند.
شهباز درخصوص هفته‌ جهانی فضا که حد فاصل دو رویداد تاریخی است، اظهار کرد: در 4 اکتبر1957، اسپوتنیک-1 نخستین ماهواره و ساخته‌ دست انسان از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد و 10 اکتبر همان سال مجمع جهانی با هدف وضع قوانینی برای استفاده‌ صلح‌آمیز کشورها از فضای ماوراء جو، تشکیل شد.
مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان افزود: در سال 1999، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر ساله، به عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد.
شهباز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در ساعت 18 ، روز پنجشنبه -هجدهم مهر ماه -در اصفهان، برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112096/برگزاری-«نمایشگاه-نجوم-و-کودک»-در-اصفهان
بستن   چاپ