پیام سپاهان
استفاده از ابزارهای نوین ناجی اقتصاد اصفهان است
سه شنبه 16 مهر 1398 - 6:07:23 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: استفاده از ابزارهای نوین و سامانه‌های الکترونیکی برای حل مشکلات قدیمی و مزمن می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد استان باشد.

حسن قاضی عسگر روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: راهکاری که این استانداری در پیش گرفته این است که برای هر مشکل مزمن یا مسائلی که از دیرباز در استان وجود دارد، راه حل های مبتنی بر فناوری ها و روش‌های جدید در پیش بگیرد.
وی با اشاره به این که در جلسه کسب و کار دیروز در استانداری، سامانه " سککوک " (SAKKOK) معرفی شد، اظهارداشت: این سامانه یکی از روش های جدید و بستری برای کسب و کارهای کشوری است که توسط بانک ملی طراحی شد و منتظر اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی برای شروع کار است.
قاضی عسگر با بیان این که در این سامانه، مشتریان بانک ها اعتبارسنجی و بر اساس اعتبار به آنها ضمانت برای خرید و فروش داده می شود، تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه که تاکنون مراحل آزمایشی خود را گذرانده است، هزینه های تامین مالی مشتریان بانک های دولتی کاهش می یابد و نقل و انتقال پول راحت تر انجام می شود.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک سامانه ای برای توزیع کالاهای تنظیم بازار در اصفهان رونمایی می شود، تصریح کرد: این سامانه می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کالاهای اساسی را حل کند.
قاضی عسگر با تاکید بر اینکه باید در استان کالاهایی که تولید می شود را احصا کرد، گفت: از طرفی باید کالاهای مورد نیاز شناسایی شود تا بتوان صادرات را مطابق با نیاز تولیدکنندگان انجام داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: می توان از طریق سامانه هایی مانند سککوک با معرفی اقلام صادراتی استان این امکان را برای علاقه مندان به صادرات ایجاد کرد تا با یافتن کالاهای مورد نظر خود در بخش های مختلف مانند صنایع دستی از تسهیلات ایجاد شده برای آن استفاده کنند.
رییس اداره امور شعب بانک ملی در استان اصفهان در این جلسه با معرفی سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) گفت: این سامانه، زیست بوم (اکوسیستم) کسب و کار را در کشور تسهیل و چرخه تامین مالی تولیدکنندگان را فراهم می کند.
محمد نور آزادی با بیان اینکه استفاده از این سامانه هزینه های تولید را 20 تا 40 درصد کاهش می دهد، افزود: در این روش با شناسایی زنجیره اصلی تولید یک کالا یا خدمت، مصرف کننده نهایی با حذف واسطه ها به اقلام مورد نظر خود با هزینه کمتر دست می یابد و قدرت خرید خانوارها افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه این سامانه به ارائه خدمات معاملات کسب و کار و اعطای اعتبار به مشتریان می پردازد، اظهار داشت: از جمله اعضای زنجیره های تولید در این سامانه می توان به سازمان صنایع کوچک، اتاق اصناف و بازرگانی، دولت، شرکت های دانش بنیان و نوپا، اقتصاد عمومی و حوزه مالی مانند بانک ها و بیمه اشاره کرد.
نور آزادی تصریح کرد: در زمان حاضر مشخص نیست که تسهیلاتی که توسط بانک ها به شرکت های مختلف از جمله صنایع کوچک و متوسط اعطا می شود به کدام بخش اقتصادی می رود اما این سامانه کمک می کند که چرخه تولید و تامین به خوبی شناسایی و از هزینه های اضافی، جلوگیری شود.
در این جلسه، اعضای کمیته کسب و کار استان اصفهان درباره سامانه سککوک و چگونگی فعالیت آن بحث و تبادل نظر کردند.
"سککوک" سامانه‌ای کشوری برای کسب و کار و تسهیل معاملات اعتباری در داخل و خارج کشور راه‌اندازی شده است و می‌تواند برای تأمین مواد اولیه، اعتباربخشی به مصرف‌کنندگان برای خرید و فروش محصولات به صورت اعتباری استفاده شود.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112075/استفاده-از-ابزارهای-نوین-ناجی-اقتصاد-اصفهان-است
بستن   چاپ