پیام سپاهان
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:
در بازار تقاضایی برای سکه نیست
دوشنبه 15 مهر 1398 - 17:17:16
پیام سپاهان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: طی چند هفته گذشته تاکنون تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید به سر می برد.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت جهانی اونس در معاملات امروز در حالیکه بازارهای بین المللی برای دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین در هفته جاری آماده می شود، با افزایش نسبی به بالاتر از 1500 دلار رسید.
وی با اعتقاد بر اینکه سرمایه گذاران بین المللی امیدواری چندانی درباره پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین ندارند، گفت: به نظر می رسد چین تمایل چندانی به موافقت با خواسته‌های آمریکا ندارد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.
نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: از سوی دیگر ادامه تنش های سیاسی در آمریکا بر سر گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین و درخواست ترامپ برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش، تاثیر بسیاری بر رشد قیمت جهانی طلا گذاشته است.
وی با اشاره به وضعیت طلا در بازار ایران، اظهار کرد: در بازار ایران حباب قیمت سکه تمام و نیم‌سکه با توجه به نبود تقاضا در بازار، به صفر رسیده است.
شیشه بران تاکید کرد: طی چند هفته گذشته تاکنون تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید به سر می برد.
وی به شرایط بازار ارز اشاره کرد و گفت: در بازار ارز تقاضا برای ارز کاهش یافته و تنها خریداران واقعی در این بازار هستند و دیگر تقاضای کاذب برای دلار نداریم و با وجود افت و خیزهای دلار در سال گذشته اکنون آرامش نسبی نسبت به ماه های اخیر بر این بازار حاکم است و دیگر کسی به‌ نیت سرمایه گذاری وارد این بازار نمی‌شود.
نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین به قیمت سکه در بازار امروز اشاره کرد و گفت: در معاملات امروز دوشنبه 15 مهر ماه تا ساعت 13، سکه تمام بهارآزادی طرح جدید 4 میلیون و 12 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 407 هزار و 700 تومان تعیین شد، همچنین نرخ دلار بانکی بر روی تابلوی صرافی ها 11400 تومان است.
وی همچنین افزود: در بازار معاملاتی آتی آمریکا هر اونس طلا با 0.18 درصد کاهش به 1503 دلار رسید.
شیشه‌بران با اشاره به افزایش شاخص بورس در روز جاری، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کل بورس با 700 واحد افزایش به 320.909.12 رسید.
وی اضافه کرد: در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین با تغییرمنفی 1.33 درصدی نسبت به دیروز به مبلغ 7932 دلار رسید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112059/در-بازار-تقاضایی-برای-سکه-نیست
بستن   چاپ