پیام سپاهان
حرکت مسافران اربعین حسینی با نخستین قطار اصفهان-کرمانشاه
يکشنبه 14 مهر 1398 - 21:18:19
پیام سپاهان - مدیر کل راه آهن اصفهان گفت: برای نخستین بار قطار اصفهان- کرمانشاه با عنوان قطار اربعین حرکت کرد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا سادات حسینی، شامگاه امروز (یکشنبه) در مراسم بدرقه زائران عتبات عالیات و قطار اربعین در ایستگاه راه آهن اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک رام قطار اصفهان- کرمانشاه با عنوان قطار اربعین به صورت آزمایشی شامگاه امروز 14 مهر ماه در ساعت 18:45 دقیقه از مبدا اصفهان به مقصد کرمانشاه حرکت کرد و روز بعد ساعت 10:45 دقیقه به کرمانشاه می‌رسد.
وی با اشاره به ظرفیت 350 نفری این قطار، افزود: با توجه به استقبال مردم، تلاش‌ها و رایزنی‌هایی از سوی راه آهن جمهوری اسلامی و اداره کل راه آهن اصفهان انجام شد و سه رام دیگر قطار نیز برای این منظور در تاریخ های 16، 18 و 20 مهر ماه اضافه و ساعت حرکت آنها همانند امروز است.
مدیر کل راه آهن اصفهان با بیان اینکه ظرفیت کل این قطارها به صورت رفت و برگشت 2000 نفر است، اظهار کرد: با وجود حاشیه و اخبارهای مربوط به عراق، 90 درصد ظرفیت این قطار پر شده است.
وی افزود: سه قطار دیگر به صورت رفت و برگشت حدود 1500 نفر ظرفیت خالی دارد که مردم اصفهان می‌توانند با استفاده از سایت‌ها، آژانس‌های دارای مجوز و باجه‌ فروش بلیت در ایستگاه راه آهن، بلیت خود را خریداری کنند.
سادات حسینی قیمت بلیت این قطارها را 93 و 114 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت ها بر اساس نوع چهارتخته و شش تخته قطارهای درجه یک اکسپرس تعیین شده که توسط شرکت رجا حمایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موکب های استان اصفهان از مسافران پیاده اربعین حسینی به صورت رایگان استقبال خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، عصر امروز مراسم بدرقه زائران عتبات عالیات و قطار اربعین با برگزاری رژه نظامی در ایستگاه راه آهن اصفهان انجام شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112016/حرکت-مسافران-اربعین-حسینی-با-نخستین-قطار-اصفهان-کرمانشاه
بستن   چاپ