پیام سپاهان
115 میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در کاشان کشف شد
يکشنبه 14 مهر 1398 - 14:07:58
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان گفت: پنج فقره پرونده مهم در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با قاچاق کالا و ارز این شهرستان به ارزش بیش از 115 میلیارد ریال در سه ماهه دوم سال‌جاری مورد رسیدگی قرار گرفت.

سعید بلانی‌زاده روز یکشنبه در نشستی خبری تشریح کرد: یک فقره از این پرونده‌ها محموله‌ای قاچاق شامل انواع کولر گازی، سیگار، پوشاک و لباس خارجی به ارزش یک میلیارد و 101 میلیون ریال بود.
وی با اشاره به شناسایی هشت دستگاه موتورسیلکت قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 580 میلیون ریال بیان کرد: پس از رسیدگی به پرونده برای هشت نفر متهم حکم برائت صادر اما سه دستگاه از موتورسیکلت‌ها به نفع دولت مصادره شد.
رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان برخورد با 2 فقره پرونده مرتبط با استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارزش یکی از این کالاهای قاچاق افزون‌بر 99 میلیارد ریال بود که در این زمینه یک هزار و 860 دستگاه نیز از یک شرکت صنعتی توقیف شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و اسکان متهمان در دیگر استان‌ها، پرونده شبکه‌ای تشخیص داده شد و با قرار عدم صلاحیت، در شعب دادسرای پولی و بانکی مرکز در حال رسیدگی است.
بلانی‌زاده همچنین از شناسایی و ضبط 48 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 680 میلیون ریال از انبار یک شرکتی تولیدی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 2 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و شناسایی سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی رسیدگی به یک پرونده قاچاق ارز در شعبه ویژه قاچاق تعزیرات حکومتی کاشان را نیز یادآور شد و گفت: این متهم 80 هزار دلار به صورت مبادلات و خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها و به صورت غیرقانونی انجام داده بود که البته متهم با تامین وثیقه 10 میلیارد ریالی آزاد است.
رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان در ادامه اظهارداشت: 293 فقره پرونده نیز در سایر شعبه‌های اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و 310 نفر متهم به 10 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
به گفته وی، 26 فقره از پرونده‌ها مربوط به قاچاق کالا و ارز است که متهمان آن افزون‌بر ضبط کالا به پرداخت پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند و 70 فقره پرونده نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بود که متهمان بیش از 650 میلیون ریال جزای نقدی پرداخت کردند.
بلانی‌زاده همچنین گفت: 193 فقره پرونده‌ مربوط به کالا و خدمات شامل 54 مورد تخلف گران‌فروشی، 43 مورد کم‌فروشی و تقلب و 84 مورد درج نکردن قمیت و صادر نکردت فاکتور بود که در مجموع به پرداخت افزون‌بر چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
وی افزود: 43 فقره پرونده دارای شاکی نیز در شعبه‌های اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان مورد رسیدگی قرار گرفت و خسارت‌ها به شاکیان برگشت داده شد و متهمان به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
رییس اداره تعزیرات حکومتی کاشان عنوان کرد: ورودی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشت.
بر اساس آخرین آمارها نزدیک به 47 اتحادیه و 15 هزار واحد صنفی در شهرستان کاشان فعالیت دارند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111987/115-میلیارد-ریال-کالا-و-ارز-قاچاق-در-کاشان-کشف-شد
بستن   چاپ