پیام سپاهان
رئیس هئیت کوهنوردی اصفهان: کسی اجازه ندارد اذهان عمومی را مشوش کند
یکشنبه 14 مهر 1398 - 10:58:24 AM
ایسنا
پیام سپاهان - «حادثه سقوط آرمان غیاثی پسر بچه هشت ساله که 29 شهریور امسال در حین مسابقات سنگ‌نوردی در فولاد شهر دچار آسیب شد»؛ این روزها توجه مسئولان هیئت کوهنوردی اصفهان را به خود جلب کرده است، اما برگزاری این مسابقه که آیا مجوز داشته یا خیر، صحبت ها و واکنش های مختلفی به همراه داشته است.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در گفت وگویی در خصوص بی‌اطلاعی این هیئت از برگزاری این مسابقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، گفت: هیئت سنگ نوردی استان، مسئول برگزاری مسابقه است و باشگاه فولادشهر باشگاهی بوده که تنها اجازه تمرین و آموزش داشته و اختیاری برای برگزاری مسابقه نداشته است.
مهدی نصر اظهار کرد: متولیان مسابقه، درون خودشان تبلیغات داشتند و بعد تبلیغات را عمومیت دادند، اما قبل از آن نه به هیئت اطلاع رسانی شده بود و نه خود هیئت متوجه این برگزاری این مسابقه شده بود. هیئت کمیته صعودهای ورزشی دارد و خود برگزار کننده مسابقات است و نمی‌پذیریم که کسی بخواهد خلاف خود را به گردن هیئت بیندازد.
وی در خصوص اینکه چرا هیئت متوجه تبلیغات چندروزه این مسابقات نشد، گفت: هیئت یک دستگاه و مرجع رسمی است و متولیان مسابقه می توانستند به شیوه درست و اصولی، با هیئت مکاتبه کنند و مانند باشگاه‌های دیگر با گرفتن مجوز، برنامه‌هایشان را اجرا کنند، از سوی دیگر برگزارکنندگان این مسابقه نیز می‌دانستند که باید از هیئت استان، مجوز اخذ کنند، بنابراین اکنون کسی اجازه ندارد اذهان عمومی را مشوش کند.
رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با تاکید بر اینکه «خطای کسی را قبول نمی‌کنیم و قطعا با خاطی برخورد خواهیم کرد»، افزود: باشگاه متخلف، تنها مجوز کوهنوردی و صعود در طبیعت را دارد و پروانه و مجوزی برای برگزاری این مسابقه نداشته و خلاف آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ها عمل کرده‌ است.
وی با اشاره به اینکه مرجع رسمی مسابقات در استان، فقط این هیئت است، افزود: در زمان تصدی ام، سه باشگاه سنگ نوردی در اصفهان بود، اما امروز 47 باشگاه ایجاد شده است و تمام باشگاه ها باید با مهر قانونی، زیر نظر هیئت فعال باشند، این که هرکس شخصا سالن اجاره و اقدام به برگزاری مسابقه کند، پذیرفته نیست؛ بنده هیچ خصومت شخصی با کسی نداشته و در مسائل سلامت جامعه و ورزش با کسی شوخی ندارم.
رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در خصوص واکنش دیرهنگام خود به حادثه، گفت: عوامل برگزاری تصور نمی‌کردند که این اتفاق، تا این حد عمیق نفوذ کند و یک روز تمام مسئله را پنهان کردند، اما بالاخره دو روز بعد از حادثه سقوط آرمان، دبیر هیئت متوجه اتفاق شد و آن را به من اطلاع داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111970/رئیس-هئیت-کوهنوردی-اصفهان--کسی-اجازه-ندارد-اذهان-عمومی-را-مشوش-کند
بستن   چاپ