پیام سپاهان
کاهش خروجی سد زاینده‌رود/جریان رودخانه به سمت گاوخونی
شنبه 13 مهر 1398 - 16:23:56
پیام سپاهان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مخزن سد زاینده‌رود به 454 میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: خروجی این سد از روز گذشته کاهش یافته، اما بسته نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حسن ساسانی، با اشاره به پایان دوره آبیاری کشت تابستانه در استان، اظهار کرد: حجم آب خروجی از سد زاینده‌رود روند کاهشی داشته و بر اساس مصارف شرب و صنعت تنظیم خواهد شد. توزیع آب کشاورزی در شبکه شرق نیز مطابق برنامه خواهد بود.
وی درخصوص تأمین حقابه تالاب گاوخونی، گفت: خروجی سد رودشتین از روز چهارشنبه دهم مهرماه حدود پنج مترمکعب بر ثانیه به سمت تالاب گاوخونی افزایش یافته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه سد رودشتین آخرین بند در شرق اصفهان است، افزود: تا زمانی که آب در رودخانه زاینده‌رود است، این آب به سمت تالاب گاوخونی در جریان خواهد بود.
ساسانی ادامه داد: فاصله سد رودشتین تا تالاب گاوخونی حدود 130 کیلومتر است و از آنجایی که مسیر طولانی است و مدت‌ها خشک بوده است نمی‌توان نظری درباره میزان رسیدن آب به تالاب گاوخونی داد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ورودی آب به سد زاینده‌رود 18 مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن 32 مترمعکب بر ثانیه است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111943/کاهش-خروجی-سد-زاینده‌رود-جریان-رودخانه-به-سمت-گاوخونی
بستن   چاپ