پیام سپاهان
شهرآوردی که فقط فوتبالی بود
شنبه 13 مهر 1398 - 12:21:20
پیام سپاهان - اصفهان- سی و هفتمین شهرآورد فوتبال اصفهان بین سپاهان و ذوب آهن که با پیروزی 2 بر صفر زردپوشان خاتمه یافت، یکی از جذاب‌ترین و فوتبالی ترین دیدارهای برگزارشده بین دو تیم همشهری در کشور بوده است.

سی و هفتمین شهر آورد دیار نصف جهان عصر روز گذشته بین دو تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان با حضور بیش از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان برگزارشد که با گل‌های گیورگی ولیسانی و کیروش استنلی به نفع سپاهان پایان یافت.
به گفته کارشناسان فوتبال و به اذعان خبرنگاران ورزشی و علاقه‌مندان فوتبال یکی از زیباترین، جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین شهرآوردهای فوتبال در کشور بود که تاکنون در لیگ برتر فوتبال برگزارشده است.
در لیگ ایران شهرآوردهایی همچون دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران، تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز، فولاد خوزستان ونفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان و سایر دیدارها برگزار می شود و به خصوص دیدار سرخ آبی ها با حواشی رو به رو ست که از متن فوتبال خارج می شود.
روز گذشته در اصفهان فوتبالی با عیار ایرانی در دیدار نصف جهان برگزارشد، دیداری که تاکتیک، تکنیک، هیجان، شور و گل در پی داشت و بازیکنان 2 تیم همشهری چنان جذاب فوتبال بازی کردند و با توپ در زمین هنرنمایی می‌کردند که برای تماشاگران، مربیان، خبرنگاران و بینندگان تلویزیونی لذت بخش بود و این فوتبال با کیفیت حتی از شبکه های نیز المللی پخش شد، می تواند الگویی برای سایر شهرآوردهای کشور باشد.
تماشاگران اصفهانی نیز روز گذشته سنگ تمام گذاشتند و با احترام به تیم مقابل این نکته را با احترام یادآور شدند که رقابت فقط مال امروز و در زمین چمن فوتبال است و رفاقت همیشه به یادگار ماندگار است.با این حال تقدیر از پیشکسوتان هر دو تیم از مهمترین نکته هایی بود که روز گذشته بین دو نیمه برگزارشد و تماشاگران به شدت آنان را تشویق کردند در روزی که زرد و سبز یکی بود.
نکته ای که حائز اهمیت است صحبت‌های مربیان هر دو تیم بعد از بازی است،امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان نیز در جمع خبرنگاران با تبریک به فوتبال ایران به دلیل بازس زیبا و با کیفیت گفت: هر دو تیم خوب بودند و حتی تیم ذوب آهن می توانست پیروز میدان شود.
قلعه نویی از سرمربی تیم مقابل به نیکی یاد کرد و گفت: منصوریان از مربیان خوب و جوانی است که جایگاه تیمش این مکانی نیست که قرار دارد و ذوب آهن تیم با کیفیتی است.
همچنین علیرضا منصوریان نیز با تمجید این شهرآورد از امیرقلعه نویی و تیم سپاهان به خوبی یاد کرد و گفت: به فوتبال اصفهان تبریک می گویم که این شهرآورد بهترین کیفیت را داشت و از بازیکنانم راضی هستم.
نکته مهمی که در صحبت های مربیان هر دو تیم بعد از بازی حائز اهمیت است که هر دو بدون هیچ حاشیه ای از بازی و مربی تیم مقابل تعریف کردند و فرقی نداشت که مربی تیم برنده بوده و یا از تیم بازنده گفته شده است که این موضوع نیز در فوتبال ایران به خصوص نشست سرمربیان کمتر یافت می شود بیشتر مربیان از تیم خود تعریف کرده و تیم مقابل را ضعیف جلوه می‌دهند و این موضوع نیز در فوتبال روز گذشته اصفهان به خوبی نمایان بود.
با این حال با تمام پیروزی ها و شکست‌ها و آن چه بعد از یک بازی فوتبال به یادگار می‌ماند اخلاق و منش پهلوانی است که روز گذشته شهرآورد اصفهان از آن هم سربلند بیرون آمد.
6022/ 8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111915/شهرآوردی-که-فقط-فوتبالی-بود
بستن   چاپ