پیام سپاهان
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته‌ای که گذشت
شنبه 13 مهر 1398 - 8:55:55 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- امکانات رشته وزنه برداری در شهرستان‌های اصفهان ناکافی است، سطح هوشیاری سنگنورد خردسال مصدوم اصفهانی بهبود یافت و سپاهان فاتح شهرآورد اصفهان شد از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته گذشته بود.

مسابقات منطقه‌ای جهت‌یابی انتخابی تیم ملی در اصفهان آغاز شد
مسابقات منطقه‌ای جهت‌یابی مناطق مرکزی ایران، انتخابی تیم ملی روز شنبه، بخش آقایان در پارک تندرستی واقع در گردنه زینل اصفهان آغاز شد.
رقابت‌های منطقه ای مرکز کشور با حضور تیم‌های تیم‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی تا نهم ماه مهر به همت هیات انجمن‌های ورزشی این استان، در پارک تندرستی واقع در گردنه زینل و پارک ناژوان در غرب این شهر برگزار می‌شود.
بر اساس تقسیم بندی انجمن جهت‌یابی کشور، استان‌ها در قالب هفت منطقه تقسیم بندی می‌شوند که تیم‌های مذکور در گروه مرکز کشور در اصفهان مسابقه خواهند داد.
امکانات رشته وزنه برداری در شهرستان‌های اصفهان ناکافی است
رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان گفت: شهرستان‌های این منطقه بطور نسبی به وسایل و امکانات مورد نیاز این رشته تجهیز شده‌اند، اما برای بهبود فعالیت نیاز به تکمیل تجهیزات دارند.
حمیدرضا فدوی اظهارداشت: هم اینک تمامی هیات‌های شهرستانی میله هالتر (میله وزنه برداری) دارند، اما تعداد آن کافی نیست در عین حال با کمبود صفحه‌های وزنه‌برداری از دیگر لوازم مورد نیاز این رشته در برخی از شهرستان‌ها روبه رو هستیم.
وی اضافه کرد: گرانی وسایل سبب کند شدن فرایند تجهیز مناطق شده است، هم اکنون یک ست لوازم به نسبت مرغوب و البته معمولی این رشته حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد که تامین آن برای همه مناطق تنها از طریق هیات استان امکانپذیر نیست و مساعدت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان را می‌طلبد.
نفرات برتر مسابقات شمشیربازی اسلحه فلوره در اصفهان معرفی شدند
رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ اسلحه فلوره به میزبانی آکادمی شمشیربازی در ورزشگاه نصر اصفهان , یکشنبه شب با اعلام نفرات برتر پایان یافت.
در مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ "زنده‌یاد سرهنگ‌پور" در اسلحه فلوره، در بخش مردان علیرضا ادهمی از تهران با غلبه بر رقبای خود به مقام نخست و هدیه سه میلیون تومانی دست یافت و محمدحسین جعفری از یزد نیز بر سکوی دوم این مسابقات ایستاد.
همچنین علی امینی از اصفهان و ماهان میرزایی از تهران به صورت مشترک عنوان سومی را از آن خود کردند.
نتیجه جلسه حادثه مسابقه سنگ‌نوردی فولادشهر به زودی اعلام می‌شود
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی اصفهان از برگزاری جلسه کمیته انضباطی برای بررسی حادثه مسابقه سنگ‌نوردی در فولادشهر و سقوط پسربچه هشت ساله در این رقابت با حضور دبیر فدراسیون کوهنوردی و هیات همراه در اصفهان خبر داد.
مهدی نصر اصفهانی افزود: در این جلسه که تمامی عوامل کمیته انضباطی استان حضور داشتند حادثه از ابعاد مختلف مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گرفت و در روزهای آینده نتیجه قطعی آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که در حادثه‌ای که برای "آرمان غیاثی" کودک آسیب‌دیده در این مسابقه روی داد خطای انسانی مشهود است ، گفت: در درجه اول ناهماهنگی باشگاه ذوب آهن به عنوان باشگاه رسمی با هیات کوهنوردی استان و نگرفتن مجوز برای برگزاری مسابقه‌ای که قرار بود در آن سالن برگزار شود و بی‌توجهی تیم مدیران، سرپرستان و عامل حمایتی در برگزاری این مسابقه این واقعه تلخ را رقم زده است.
جشنواره ورزشی شهدای دفاع مقدس اصفهان آغاز شد
ششمین دوره جشنواره ورزشی شهدای دفاع مقدس ویژه نیروهای مسلح استان روز سه‌شنبه در اصفهان آغاز شده است.
سرهنگ پاسدار علی پیمان صفت مسوول تربیت بدنی و ورزش سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: این مسابقات در رشته‌های فوتسال، دارت، شنا، تنیس روی میز، تیراندازی و والیبال به عنوان یکی از بخش‌های اصلی یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و یکهزار و 200 شهید ورزشکار استان برگزار شده است.
به گفته وی مسابقات فوتسال و دارت در سالن چند منظوره شهید آقابابایی سپاه، شنا در 2 بخش کرال سینه و قورباغه در استخر فجر ، تنیس روی میز در خانه تنیس روی میز خانه اصفهان، تیراندازی در 2 بخش تفنگ بادی و تپانچه در سالن تیراندازی شهید زرین و مسابقات والیبال در سالن چند منظوره لشکر 14 امام حسین (ع) برگزار می شود.
ارتقای اسنوکر بانوان مستلزم حضور بیشتر ورزشکاران در رقابتهای بین‌المللی است
بازیکن تیم ملی اسنوکر بانوان گفت: ارتقای رشته بیلیارد و اسنوکر برای بانوان مستلزم باز شدن فضا و حضور بیشتر ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی است.
ارمغان حَسَنی افزود: حضور مستمر بانوان در سالن‌های بیلیارد به دلیل حضور مداوم آقایان براحتی امکانپذیر نیست و همین امر برای تمرینات و افزایش آمادگی بازیکنان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، می‌خواهیم شرایط حضور بیشتر و همچنین برخورداری از مربیان و هم بازی‌های با تجربه برای ما فراهم شود.
وی تصریح کرد: چنانچه فضا برای حضور بانوان بازتر شود بی شک ارتقا و درخشش بیش از قبل ورزشکاران این رشته را شاهد خواهیم بود، بویژه اینکه استعدادهای خوبی می توان پیدا کرد و در کنار انگیزه و میزان علاقه بالا می‌توان به ورزش کشور و تیم ملی کمک کرد.
بلیت دیدار سپاهان و ذوب اینترنتی به فروش می‌رود
مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: بلیت دیدار بین تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب آهن اصفهان به صورت اینترنتی و با وارد کردن کد ملی فروخته خواهد شد و هواداران تیم‌ها برای تهیه بلیت به ورزشگاه نقش جهان مراجعه نکنند.
حمید باقری اظهار داشت: همان طور که پیش از این نیز بارها توسط مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام شده است ، در فصل جاری لیگ برتر تهیه بلیت به صورت اینترنتی است و برای این مسابقه از طریق سایت باشگاه سپاهان به نشانی : https://www.sepahanscticket.com در اختیار علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برای خرید بلیت الکترونیکی این دیدار درج کد ملی هنگام خرید الزامی است گفت: همچنین برای ورود به ورزشگاه برگه چاپ شده بلیت خریداری شده و همراه داشتن کارت ملی الزامی و ضروری است.
خانواده‌ها شهرآورد اصفهان را در کنار هم تماشا می‌کنند
خانواده‌های اصفهانی در ویژه برنامه فوتبال به وقت اصفهان، دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان را به صورت زنده در مجموعه فرهنگی آموزشی باغ غدیر اصفهان به تماشا می‌نشینند.
مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: این برنامه با همکاری مناطق 4 و 8 شهر اصفهان و اداره ارتباطات شهرداری و با حضور جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال اصفهان در سالن حکمت مجموعه فرهنگی آموزشی باغ غدیر برگزار خواهد شد.
محمد کیهانی هدف از اجرای این برنامه‌ را فراهم کردن شرایطی برای تجربه تماشای خانوادگی یک مسابقه فوتبال، همراه با آرامش و امنیت عنوان کرد و افزود: مجموعه باغ غدیر به عنوان یکی از بهترین و در دسترس‌ترین نقاط شهر که به صورت یک مجموعه امن و با نشاط میزبان این برنامه است می‌تواند خود زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ ورزشی و نشاط اجتماعی باشد.
سطح هوشیاری سنگنورد خردسال مصدوم اصفهانی بهبود یافت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارتقای سطح هوشیاری آرمان غیاثی سنگنورد خردسال که به دلیل سقوط از ارتفاع هشت متری در بیمارستان بستری و در کُما قرار داشت، خبر داد.
دکتر آرش نجیمی با اشاره به اینکه این ورزشکار خردسال امروز چشم‌های خود را باز کرد، اظهار داشت: پزشکان معالج وی ابراز امیدواری کردند که چنانچه بهبودی وضعیت هوشیاری بیمار ادامه یابد، او می تواند به بخش منتقل شود.
وی تصریح کرد: سطح هوشیاری آرمان غیاثی متغیر است اما نسبت به قبل بهتر شده و ارتقا یافته است.
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن: هدف تیم ما پیروزی در شهرآورد اصفهان است
سخنگوی باشگاه ذوب آهن گفت: هدف ما پیروزی در شهرآورد اصفهان است و برای رسیدن به این موضوع همه تیم با اتحاد و همدلی تلاش خود را خواهند کرد.
احمد جشمیدی افزود: دیدار بین تیم های همشهری سپاهان و ذوب آهن اصفهان که شهرآورد از آن یاد می شود همیشه جذاب و زیبا بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین موضوع به غیر از نتیجه برای تیم ما اخلاق است ، تصریح کرد: تیم ذوب آهن در این زمینه باسابقه است و اخلاق و بازی جوانمردانه همیشه در دستور کار این تیم قرار دارد.
سپاهان فاتح شهرآورد اصفهان شد
تیم فوتبال سپاهان توانست با نتیجه 2 بر صفر همشهری خودش ذوب آهن را شکست دهد و پیروز شهرآورد این دوره از لیگ برتر فوتبال شود.
سی و هفتمین شهرآورد اصفهان در لیگ برتر بین تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان از ساعت 17:05 دقیفه امروز جمعه با حضور پرشور هواداران فوتبال در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد و در پایان سپاهان با نتیجه 2بر صفر پیروز میدان شد.
در همان ثانیه های اول تیم سپاهان یک موقعیت خوب توسط سجاد شهباززاده از دست داد که در ثانیه 20 این دیدار اولین کارت زرد توسط بنیادی فری داور این دیدار به او داده شد.
در ادامه تیم سپاهان با تشویق هواداران خود چند موقعیت دیگر داشتند که با بی دقتی مهاجمان این تیم از بین رفت.
منصوریان: شهرآورد زیبا و جذابی بود
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: شهرآورد زیبا و جذابی بود و بازیکنانم با دقت بیشتر می‌توانستند برابر تیم فولاد سپاهان پیروز میدان شوند.
علیرضا منصوریان بعد از شکست تیمش مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری افزود: هر آنچه که از بازیکنان به لحاظ تاکتیکی خواستم در زمین انجام دادند ولی در ضربات نهایی بی دقت بودیم.
وی اظهار داشت: در این بازی دو لطمه خوردیم که بی دقتی بازیکنان ما همراه بود گلی که داور افساید اعلام کرد و ضربه دست ولیسیانی که پنالتی برای ما گرفته نشد.
قلعه‌نویی: شهرآورد اصفهان در کشور بی‌نظیر بود
سرمربی تیم سپاهان اصفهان گفت: باید به فوتبال ایران تبریک گفت چون امروز در شهرآورد اصفهان بازی پاک، زیبا و بی‌نظیری ارائه شد.
امیر قلعه نویی بعد از پیروزی تمیش مقابل ذوب آهن در شهرآورد اصفهان افزود: این فوتبال نه فقط در اصفهان بلکه در کشور بازی جذاب و زیبایی بود.
وی با بیان این که تماشاگران در این دیدار به خوبی بازی زیبا دیدند و به هم احترام گذاشتند اظهار داشت: این فوتبالی بود که ذوب آهن هم می توانست برنده بشود و بازی را بهتر از ما شروع کرد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111900/مهم‌ترین-رویدادهای-ورزشی-اصفهان-در-هفته‌ای-که-گذشت
بستن   چاپ