پیام سپاهان
15 درصد تلفن‌های ثابت در اصفهان بدون کارکرد است
پنجشنبه 11 مهر 1398 - 5:50:30 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- رییس اداره فروش تلفن ثابت مخابرات منطقه اصفهان گفت: حدود 15 درصد از تلفن‌های ثابت در این استان بدون کارکرد و استفاده است که باید نسبت به انتقال آنها به متقاضیان اقدام شود.

استان اصفهان حدود 2 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن ثابت دارد.
مسیح محمدی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: درصد قابل توجهی از تلفن‌های ثابت در استان اصفهان فقط کارکرد حداقل حق اشتراک (آبونمان) را دارد و مالکان از آنها استفاده نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه فقط هزینه آبونمان برای این تلفن ها منظور می‌شود، اظهارداشت: لازم است مالکان این تلفن‌ها در صورتی که هیچ نیازی به این خطوط ندارند نسبت به انتقال یا واگذاری حق اشتراک آنها اقدام کنند تا افرادی که نیاز به این تلفن ها دارند از آن بهره‌مند شوند.
محمدی با اشاره به اینکه استفاده از تلفن ثابت در مقایسه با سایر وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه از نظر تعرفه‌ها، خوب و معقول است، تصریح کرد: مردم می توانند با مدیریت هزینه‌ها در بحث ارتباطات و برقراری ارتباط از بستر تلفن ثابت از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده در شبکه مخابرات کشور استفاده مطلوب و بهینه کنند.
وی با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات مخابراتی تابع قوانین و مصوبه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم، گفت: زیرساخت های خوبی با وجود همه مشکلات و تحریم ها در بخش تلفن ثابت در استان اصفهان از جمله سرویس فیبرنوری تا درب منزل (ftth) ایجاد شده است.
طرح "فیبرنوری تا درب منازل" (FTTH) از سال 95 در کشور از جمله اصفهان اجرایی شد که در آن بجای کابل مسی، فیبر نوری به کاربران خانگی، اداره ها و موسسه ها با سرعت بالای اینترنت ارائه می‌شود.
رییس اداره فروش تلفن ثابت مخابرات منطقه اصفهان اضافه کرد: در این سرویس امکان استفاده از خط تلفن ثابت و فیبرنوری با پهنای باند بالا به طور همزمان وجود دارد و زیرساخت های آن در حال گسترش در استان است.
وی در پاسخ به اینکه اگر مشترکی مایل به استفاده از این سرویس نبود، توضیح داد: ما حق انتخاب را از مشتریان سلب نمی کنیم و وقتی مشترکی تقاضای استرداد یا انصراف از سرویس هایی مانند اینترنت پرسرعت (ADSL) را دارد، انجام می دهیم.
محمدی درباره واگذاری خطوط جدید به مشتریان نیز گفت: ممکن است در برخی نقاط برای اخذ مجوزها از دستگاه های خدمت رسان دیگر مانند شهرداری جهت حفاری و هماهنگی های لازم، زمان بندی های ما به تاخیر بیفتد.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان 47.42 درصد و در کشور 38 درصد است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111783/15-درصد-تلفن‌های-ثابت-در-اصفهان-بدون-کارکرد-است
بستن   چاپ