پیام سپاهان
فوت ناشی از حوادث کار در اصفهان 17 درصد کاهش یافت
سه شنبه 9 مهر 1398 - 7:28:46 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: در سال‌جاری میزان فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان با 38 مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل با 46 مورد فوتی، حدود 17 درصد کاهش یافته است.

علی سلیمان‌پور روز سه شنبه در گفت‌ و گویی افزود: این فوتی‌ها را مردان تشکیل می‌دهند و بیشترین دلایل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد اجسام سخت و سقوط از بلندی است.
وی با اشاره به این که در این مدت یک‌هزار و 39 نفر در حین کار دچار حادثه شدند، تصریح کرد: از این تعداد 957 نفر مرد و 82 نفر نیز زن بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.8 درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان ادامه داد: در مدت مشابه سال 97 نیز یک‌هزار و 249 نفر شامل یک‌هزار و 172 مرد و 77 زن از حوادث محیط کار مصدوم شدند.
در سال گذشته افزون بر 130 هزار پرونده در پزشکی قانونی استان اصفهان بررسی شده است که بیشترین آن‌ها مربوط به معاینات بالینی بوده است.
حادثه ناشی از کار، اتفاق یا پیامدی است که در جریان انجام کار پدید آمده و با صدمات شغلی مرگبار یا غیر مرگبار همراه است.
کارگران و در مجموع نیروهای کار باید اصول ایمنی را در مراکز کار و کارگاه‌ها رعایت کنند و به قول شعار معروف منقوش بر بیشتر کارگاه‌ها، "اول ایمنی، بعد کار".
ایمنی عبارت است از فرار از موقعیت‌هایی که می‌تواند باعث مرگ، جراحت، بیماری‌های شغلی، صدمه و یا خسارت به اموال و تجهیزات شود. به عبارت دیگر شرایطی است که منابع انسانی را از عوامل مضری که می‌تواند سلامتی آن را به خطر اندازد مصون نگه می‌دارد.
7

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111644/فوت-ناشی-از-حوادث-کار-در-اصفهان-17-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ