پیام سپاهان
رئیس دانشگاه اصفهان:
دانشگاه تنها محل آموزش یکطرفه نیست
دوشنبه 8 مهر 1398 - 12:16:13 PM
ایسنا
پیام سپاهان - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: شرایط، نوع تحصیل و فرهنگ در فضای دانشگاهی قابل قیاس با 12 دوره تحصیلی گذشته نیست.

 هوشنگ طالبی امروز (دوشنبه) در آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: فضا و شرایط جدید هویت اجتماعی جدید همراه با مستقل شدن و توسعه روابط اجتماعی برای دانشجویان در پی خواهد داشت.
وی افزود: جایگاهی که امروز در آن قرار گرفته اید، حاصل تلاش فردی و همچنین قلب ها و دست های مهربان والدین شماست. اکنون شما دانشجویان با آینده سازی مناسب برای آینده کشور می توانید قدردان آن باشید.
رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در دانشگاه آموزش ها همراه با فعالیت خودجوش خود دانشجویان است و هرچه تلاش بیشتر باشد، برداشت بیشتر خواهد بود. منتظر آموزش یک طرفه و تحمیل آموزشی نباشید و خودتان باید آن را بدست آورید.
طالبی با بیان اهمیت رابطه میان دانشگاه و جامعه افزود: نباید دانشگاه و جامعه را جدا از هم دانست و هر دو نقاط ضعف و قوتی دارند که در تعامل با هم می توانند در راستای ارتقا و توسعه گام بردارند.
وی تصریح کرد: هر کدام از دانشجویان با یک هدف از مقطع متوسطه فارغ و وارد دانشگاه شده اید. اهدافی دارید که آینده شما و کشورتان را خواهد ساخت، بنابراین همیشه این افق را در نظر داشته باشید.
رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به سابقه 70 ساله دانشگاه اصفهان و حدود هزار دانش آموخته این دانشگاه، گفت: امسال دانشگاه اصفهان میزبان 4000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکتری است که به ترتیب در 70، 180 و 105 رشته مشغول به تحصیل هستند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با تسهیلات رفاهی و امکانات آموزشی و پژوهشی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد ثمره ای از باغ دانشگاه اصفهان برداشت شود که برای آینده کشور مثمر ثمر باشند.
دانشگاه محلی برای زندگی آموزی است
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان جمعیت دانشگاهیان دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه اصفهان همواره از لحاظ علمی جزء پنج دانشگاه جامع کشور است. در بخش فرهنگی نیز این دانشگاه میزبان جشنواره ملی حرکت یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی دانشجویی در کل کشور است و همواره جزء سه دانشگاه مدال آور ورزشی و برگزار کننده بزرگترین اعتکاف دانشجویی در کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین میثم شریف اصفهانی اظهارکرد: دانشگاه اصفهان دارای اساتید پرافتخاری است که علاوه بر علم آموزی، درس زندگی به همگان می دهند.
وی با تاکید بر ضرورت مغتنم شمردن فرصت های موجود در دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاه تنها جای درس خواندن نیست، بلکه جایی برای زندگی آموزی و خاص شدن است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/111605/دانشگاه-تنها-محل-آموزش-یکطرفه-نیست
بستن   چاپ