پیام سپاهان
خانه ووشو اصفهان به مرمت و بهسازی نیاز دارد
دوشنبه 1 مهر 1398 - 11:17:30 AM
ایرنا

پیام سپاهان-سحر عباسی روز دوشنبه اظهارداشت: این مجموعه که در خیابان ملک شهر بهارستان اصفهان واقع است از لحاظ تهویه و دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی با مشکل روبه روست و از لحاظ نور به تقویت نیاز دارد و می‌طلبد که تنها مجموعه اختصاصی این رشته وضعیت بهتری داشته باشد.

وی افزود: وجود تنها یک سکو  دیگر مشکل خانه ووشو اصفهان است که در مواقع برگزاری مسابقات در تنگنا قرار می گیریم که رفع این نقص بسیار ضروری است.

مسوول کمیته مسابقات هیات ووشو، تجهیز و ارایه امکانات را برای پیشرفت هر رشته ورزشی ضروری دانست و تصریح کرد: با این حال ورزشکاران استان بویژه در بخش بانوان با وجود کمبود سخت افزار موردنیاز، باز هم در میادین می‌درخشند اما برای دستیابی به درجات بالاتر باید موضوع زیرساخت‌ها حل و فصل شود.

وی اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر و سمیرم را از شهرستان‌های فعال در این رشته معرفی و خاطرنشان کرد: در نقاط دیگر استان علاقه مندی وجود دارد، اما نبود مربی فعالیت در آن منطقه را متوقف کرده است، برای مثال در کاشان و غرب اصفهان در بویین میاندشت و شهرهای اطراف آن افراد زیادی متقاضی شرکت در کلاس های ووشو هستند، اما اعزام مربی از اصفهان به آن مناطق به دلیل بُعد مسافت چندان راحت نیست.

مسوول کمیته مسابقات هیات ووشو افزود: با توجه به اینکه خواهران منصوریان قهرمانان ووشو از این استان هستند، بسیاری با الگوبرداری از آنان علاقه دارند که در این رشته فعالیت کنند.

عباسی ادامه داد: اصفهان حدود 50 مربی شاخص با رتبه‌های مختلف حتی ملی و بین المللی دارد و برای آموزش به مربیان دیگر و معرفی نفراتی در دیگر شهرستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، تا بتوان پیشرفت متوازن این رشته را در سطح استان و در دیگر مناطق شاهد باشیم.

این مسوول هیات ووشو استان اصفهان، وضعیت داوری در این خطه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بالغ بر 70 داور فعال در این رشته به کار مشغولند و این یک امتیاز برای اصفهان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های محسن روناسی رییس هیات طی 2 سال اخیر وضعیت در مقایسه با گذشته بهبود یافته و امیدواریم این امر تداوم یابد.

در استان اصفهان 2 هزار و 300 ووشوکار مرد و هزار و 700 ووشوکار زن فعالیت دارند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/111024/خانه-ووشو-اصفهان-به-مرمت-و-بهسازی-نیاز-دارد
بستن   چاپ