پیام سپاهان
صادرات استان اصفهان 9 برابر بیشتر از واردات است
دوشنبه 1 مهر 1398 - 8:03:56 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ارزش صادرات محصولات صنعتی، خدماتی و تجاری این استان به کشورهای خارجی چهار میلیارد دلار و حدود 9 برابر بیش از واردات است.

ایرج موفق روز دوشنبه در گفت‌ و گویی اظهارداشت: میزان واردات از سایر کشورها به این استان 446 میلیون دلار است و مقایسه با صادرات نشان می‌دهد که تولید در این منطقه به اصطلاح زنده و در جریان است.
وی با بیان اینکه این سازمان برای توسعه صنعت و کسب و کار در کنار بخش خصوصی است و از هیچ کمک و همکاری دریغ نمی‌کند، اضافه کرد: در 2 ساله اخیر بیش از 34 هزار پروانه کسب و 946 مجوز جدید سرمایه گذاری در این منطقه صادر شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به آماری دیگر در بخشهای صنعتی و خدماتی یادآور شد: در این مدت 687 پروانه بهره برداری و 107 طرح توسعه در بخش صنعت استان صادر شد و 36 مجوز پخش کالا در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
موفق به صدور 47 مجوز معدن، 48 مورد تمدیدی، 56 مجوز اکتشاف و 34 گواهینامه کشف در استان اشاره و خاطرنشان کرد: اصفهان رتبه 2 ثبت سفارش در کشور را به خود اختصاص و 10 درصد صنعت کشور را در خود جای داده است.
وی با تاکید بر این که مقابله با تحریم‌ها مستلزم استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: در این ارتباط کاهش زمان استعلام‌ها و کم کردن ساز و کار اداری و سهولت در صدور مجوزها از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که توجه بیش از گذشته به آن موجب شده شرایط بهتری در صنعت رخ دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، تفویض اختیار به تشکل ها و انجمن های کشوری و استانی را مفید خواند و تصریح کرد: خوشبختانه فعالان اقتصادی و سازندگان بخش خصوصی و صنعتی از توانایی بالایی برخوردارند و تکیه بر آنها در تصمیم گیری‌ها، اجرای طرح‌ها و مدیریت امور نقش بسزایی در پیشبرد اهداف ایفا می کند.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور محسوب می‌شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/111019/صادرات-استان-اصفهان-9-برابر-بیشتر-از-واردات-است
بستن   چاپ