پیام سپاهان
وزیر راه و شهرسازی:
زمان اتمام پروژه قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان مشخص نیست
شنبه 30 شهريور 1398 - 16:57:45
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان اتمام پروژه قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد اسلامی عصر شنبه در جریان بازدید از روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این در حوزه گسترش حمل ونقل کشور بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد رکود در صنعت ریلی کشور بودیم اما خوشختانه برخی موانع برظرف شده است.
وی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سریع پروژه قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان ابراز داشت: با اجرایی شدن این پروژه در واقع ایران به زنجیره حمل ونقل پیشرفته جهانی متصل می شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم بودجه این پروژه از طریق فاینانس برطرف شود، بیان داشت: دولت چین برای اجرای این پروژه «طرح یک کمربندی، یک راه» را مطرح کرده است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم راه ابریشم همانند گذشته در اختیار ما باشد چراکه احیای راه ابریشم جدید به شکل موجود حرکت سریع اقتصادی را برای کشور به ارمغان می آورد.
اسلامی با بیان اینکه باید موانع موجود بر سر راه این پروژه را از سر راه بریم، گفت: با بهره برداری از این طرح اولین الگوی حمل ونقل پیشرفته ریلی در ایران به بهره برداری می رسد و تا شمال، جنوب، شرق و غرب ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه زمان اتمام این پروژه مشخص نیست، گفت: بخش زیادی از اراضی در مسیر این پروژه نیازمند تملک است و باید راهکارهای لازم در این ارتباط اندیشیده شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110980/زمان-اتمام-پروژه-قطار-سریع-السیر-تهران--قم---اصفهان-مشخص-نیست
بستن   چاپ