پیام سپاهان
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
تولید مواد پتروشیمی کشور 2 برابر میزان نیاز داخلی است
شنبه 30 شهريور 1398 - 16:07:59
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: هم اکنون تولید مواد پتروشیمی در اغلب موارد دو برابر میزان نیاز داخلی است که می توانیم در این بخش از صادرات مازاد محصولات پتروشمی سود ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا رحمانی بعداز ظهر شنبه در آئین تجلیل از واحدهای نمونه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب صنعت کشور است، اظهار داشت: هم اکنون در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم به نوعی که صادرات سنگ آهن کنسانتره آزاد و واردات قطعات خودرو تحریم شده است و بر این اساس برای پیشرفت صنعت کشور در این شرایط باید روحیه جهادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نقشه دشمنان این بود که تا پیش از آغاز سال 98 صنایع ما را به تعطیلی بکشاند، ابراز داشت: برخلاف نقشه دشمنان صنایع کشور تقویت شده‌اند به نوعی که رونق تولید به واقع توسط صایع اصفهان شکل گرفته است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تقویت واحدهای صنعتی بیان داشت: در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور سیاست خود را جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می شود قرار داده‌ایم و در راستای رونق صادرات نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
وی با تاکید بر دقت در صادرات کالاهای با کیفیت به خارج از مرزهای ایران بیان داشت: ادامه داد: صادرات به کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد اما باید دقت کنیم که مایحتاج ضروری مردم کشور خودمان و مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان داخلی جزو کالاهای صادرتی قرار نگیرد.
رحمانی اضافه کرد: به طور مثال هم اکنون تولید مواد پتروشیمی در اغلب موارد دو برابر میزان نیاز داخلی است که می توانیم در این بخش از صادرات مازاد محصولات پتروشمی سود ببریم.
وی با تاکید بر تلاش بر اصلاحاتی در صنعت خودروسازی کشور گفت: ارتباط خودروسازان و قطعه سازان باید اصلاح شود تا شاهد برخی مشکلات در کشور نباشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110976/تولید-مواد-پتروشیمی-کشور-2-برابر-میزان-نیاز-داخلی-است
بستن   چاپ