پیام سپاهان
رئیس اداره اوقاف آران و بیدگل:
70 درصد موقوفات آران و بیدگل به روضه خوانی سیدالشهدا اختصاص دارد
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 17:38:13
پیام سپاهان - آران و بیدگل- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اران و بیدگل گفت: هم اکنون بیش از 70درصد از موقوفات این شهرستان به روضه خوانی امام حسین(ع) اختصاص دارد.

مهدی حافظیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موقوفات از ابتدا تا کنون کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فراوانی داشته اند، اظهار داشت: در شهرستان آران و بیدگل اکثر موقوفات مذهبی هستند و حدود 70 درصد از موقوفات به روضه خوانی برای حضرت امام حسین(ع) اختصاص دارد و موقوفات قرآنی بسیار اندک است.
وی با اشاره به رویکرد اداره اوقاف شهرستان آران و بیدگل برای ایجاد وقف‌هایی با رویکرد نیاز روز جامعه، افزود: در سال گذشته موفق شدیم دو مورد وقف قرآنی از خیران شهرستان داشته باشیم و سبب شد موقوفات قرآنی اندکی از غربت خارج شوند ضمن این‌که از این پس نیز سعی می کنیم افرادی که برای وقف به اداره مراجعه می کنند را به سمت موقوفات قرآنی و موقوفات مورد نیاز جامعه مثل وقف در حوزه غدیر و یا موقوفات درمانی سوق دهیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل با تاکید بر فعال بودن سنت وقف در آران و بیدگل گفت: هم اکنون بیش از هزار موقوفه و 2780 رقبه موقوفه در آران و بیدگل وجود دارد.
حافظیان تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل از دیرباز مرکز تجمع شیعیان علوی و پذیرای فرزندان اهل بیت(ع) بوده و وجود بقاع متبرکه 42 امامزاده در این شهرستان مؤید آن است.
وی اضافه کرد: به دلیل ارادت خاص مردم به اهل بیت(ع) و وجود این تعداد بقاع متبرکه، سنت پسندیده وقف در میان مردم این منطقه از گذشته تاکنون جاری بوده و در پنج سال گذشته بیش از 120وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110840/70-درصد-موقوفات-آران-و-بیدگل-به-روضه-خوانی-سیدالشهدا-اختصاص-دارد
بستن   چاپ