پیام سپاهان
موسوی لارگانی:
حمله به "آرامکو"، قدرت یمنی‌ها را اثبات کرد/پهپادهای یمنی ابابیل بودند
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 09:39:29
پیام سپاهان - نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند قدرت‌نمایی یمنی‌ها را زیر سؤال ببرند و بگویند کشور دیگری پشت حملات به تأسیسات نفتی آرامکو است.
سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص حملات هوایی به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان، اظهار کرد: نزدیک به 5 سال است که آل سعود خبیث حمله ناجوانمردانه‌ای را علیه مردم مظلوم یمن آغاز کرده و همواره بر حملات خود افزوده است، متأسفانه مجامع بین‌المللی هم ساکت هستند و هیچ صدایی از آنان بلند نمی‌شود. تعداد قابل توجهی از مردم یمن زیر بمباران‌های عربستان و سلاح‌های آمریکایی به خاک و خون کشیده شده‌اند و تعداد زیادی از بچه‌های خردسال یمنی در معرض مرگ و گرسنگی قرار دارند.
وی افزود: یمنی‌ها در 5 سال گذشته مقاومت جانانه‌ای از خود نشان داده‌اند و در مقابل تجاوز دشمن واکنش‌های خوبی نشان دادند و اخیراً هم با پهپادهایی که تولید کرده‌اند بعضی از تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند. وقتی آل سعود و استکبار جهانی در حال حمله هستند و آثار باستانی و زیرساخت‌های یمن را تخریب می‌کنند هیچ‌کسی اعتراض نمی‌کند، اما هم‌اکنون که یمنی‌ها با اقتدار و با وجود رادارهای پیشرفته آمریکایی که در اختیار عربستان است با 10 پهپاد دو پالایشگاه استراتژیک عربستان را بمباران می‌کنند صدای همگان درآمده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه چشم جهانیان از حمله موفق یمنی‌ها متحیر شده است، گفت: اعتقاد دارم این حملات قدرت خدا را نشان می‌دهد و این پهپادها همان ابابیل‌هایی هستند که بر سر ابرهه و سپاهیانش سنگ‌ریزه ریختند. هم‌اکنون هم لشکر خدا، آل سعود را خوار و ذلیل کرد، به عبارتی اگر خداوند اراده کند چشم‌های تیزبین رادارهای آمریکایی که در اختیار عربستان است نمی‌تواند این پهپادها را ردیابی کند.
موسوی لارگانی تصریح کرد: از طرف دیگر در ایران اسلامی دو ماه پیش پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی مورد هدف قرار می‌گیرد. این موارد امدادهای غیبی است که خداوند وعده نصرت آن را داده است. همان‌طور که در صدر اسلام پیامبر این وعده را به سپاهیانش می‌داد که اگر شما مقاومت کنید هر نفر شما می‌تواند در برابر 10 نفر دشمن قرار بگیرد.
متهم کردن ایران هیچ پایه و اساسی ندارد
وی با بیان اینکه متهم کردن ایران در این خصوص هیچ پایه و اساسی ندارد، گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند قدرت‌نمایی یمنی‌ها را زیر سؤال ببرند و بگویند کشور دیگری پشت حملات به تأسیسات نفتی است. این ضعف خودشان را می‌رساند که ایران را متهم می‌کنند. این متهم کردن‌ها تنها قدرت ایران را بالا می‌برد. در 8 سال دفاع مقدس ایران قدرت خود را نشان داد و با دست خالی در برابر سلاح‌های پیشرفته دنیا ایستاد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس، ادامه داد: هم‌اکنون ایران دارای موشک‌های پیشرفته نقطه زن است و همین یک سال قبل بود که مقر داعشی ها را در قلب سوریه مورد هدف قرار دادیم. بنابراین ایران اسلامی قدرت خود را بارها نشان داده است و نیازی به این کارها ندارد. حمله به آرامکو قدرت سربازان یمنی را نشان می‌دهد که ایستادند و هشدار دادند که عربستان اگر دست از حملات خود بر ندارد به خاک عربستان حملات مؤثر می‌کنند.
موسوی لارگانی در خصوص استدلال آمریکا که این حملات دقیق نمی‌تواند در توان شبهه نظامیان حوثی باشد و حتماً یک دولت پشت این حملات بوده است، گفت: یمن هم یک کشور گسترده با سابقه تاریخی زیاد است و جز کشورهایی بوده که سال‌ها قبل از اسلام در عرصه جهانی حضور داشته و کشور نوپایی نیست. آمریکا و ایادی آن بدانند که هر کشوری مورد تجاوز قرار گرفت حق دفاع مشروع دارد. قدرت فعلی ایران در زمان ابتدایی جنگ تحمیلی وجود نداشت و همین فشارها سبب شد که نیازهای دفاعی خودمان را در داخل تولید کنیم.
وی افزود: طبیعی است وقتی مردم یمن 5 سال با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها بمباران می‌شوند مجبور هستند برای دفاع از خود جنگ افزار و موشک تولید کنند. مگر می‌شود فقط یک کشور توان تولید چنین سلاح‌هایی داشته باشد. فراموش نمی‌کنیم در زمان جنگ وقتی عراق با موشک‌های غربی، استان‌های کشورمان را هدف قرار می‌داد مردم شعار می‌دادند "موشک جواب موشک"، اما ما موشکی نداشتیم که جواب دهیم. همین فشارها سبب شد که برای دفاع از خود موشک تولید کنیم و یمنی‌ها هم به همین شکل عمل کردند. این بهانه‌گیری‌های آمریکا و اتهام زنی به ایران پایه و اساسی ندارد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس، خاطرنشان کرد: بنابراین بدون شک حمله به تأسیسات نفتی عربستان توسط انصار الله یمن انجام شده است.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110805/حمله-به-"آرامکو"،-قدرت-یمنی‌ها-را-اثبات-کرد-پهپادهای-یمنی-ابابیل-بودند
بستن   چاپ