پیام سپاهان
تاکنون 40 هزار نفر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از اصفهان نام‌نویسی کردند
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 18:16:04
پیام سپاهان - کاشان - مسوول فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان با اشاره به استقبال پرشور شهروندان جهت شرکت در این آیین گفت: 40 هزار نفر تاکنون جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال نام‌نویسی کردند.

حجت الاسلام مهدی گرجی عصر دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: این میزان نام‌نویسی رشدی 300 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که هم‌چنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: همه افرادی که برای شرکت در این حماسه مذهبی تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت سماح نام‌نویسی کنند.
مسوول فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان همچنین اظهارداشت: 100 موکب از استان اصفهان نیز تا کنون جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین امسال نام‌نویسی کردند که همه در مسیر جاده نجف به کربلا مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به خدمات‌رسانی افزون‌بر 10 هزار نفر از خادمان به زائران اربعین اضافه کرد: موکب‌ها مردمی و خودجوش هستند و در کنار سه نوبت پذیرایی برنامه‌های فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، خواندن قرآن و دعا هم دارند.
گرجی در ادامه از برنامه‌های آموزشی ویژه خادمان اربعین حسینی استان اصفهان خبر داد و گفت: خادمان اربعین از دل مردم و برخواسته از هیات‌های مذهبی منطقه هستند.
گرجی یادآور شد: موکب‌های فعال غیر از مرکز اصفهان در شهرستان‌های آران‌وبیدگل، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و مبارکه هم وجود دارند نشان دهنده حضور فعال همه مردم از نقاط گوناگون در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است.
اربعین حسینی همزمان با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) به همراه فرزندان، یاران ایشان در روز عاشورا است که به همین مناسبت سالانه همایش پیاده‌روی از نجف تا کربلا با حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.
سال گذشته نزدیک به 170 هزار نفر از استان اصفهان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) شرکت کرده بودند.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110790/تاکنون-40-هزار-نفر-برای-شرکت-در-پیاده‌روی-اربعین-از-اصفهان-نام‌نویسی-کردند
بستن   چاپ