پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
مرمت کاشیهای مسجد سید در اولویت کار میراث فرهنگی اصفهان قرار دارد
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 09:36:40
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: تعدادی از کاشیهای در پشتی مسجد سید مفقود و تعدادی از کاشیهای در جلویی از میان رفته است و بر این اساس مرمت کاشیهای مسجد سید در اولویت کار ما قرار دارد.

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، رد پاسخ به این سوال که به چه دلیل سالهاست بخش هایی از دیواره بخش داخلی مسجد تاریخی سید اصفهان کاشی ندارد و گچ کاری شده است، اظهار داشت: مسجد سید یکی از مهمترین بناهای ساخته شده در ابتدای دوره قاجار در شهر اصفهان است و از لحاظ تزئینات و به خصوص نقوش کاشی کاری مهم است و ساخت آن به زمان فتحعلی شاه قاجار بر می گردد.
وی افزود: ساخت این بنا توسط حجت الاسلام حاج سید محمد باقر شفتی از روحانیان بزرگ اصفهان شروع شده که کاشیکاری آن را هم به عهده داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه نقوش تزیینات هنر ایرانی و اسلامی در کاشیکاری های مسجد سید بارز است، ابراز داشت: متاسفانه در یک دهه گذشته، تعدادی از کاشی های در پشتی مسجد سید مفقود شده و تعدادی از کاشی های در جلویی به علت اتصال برق و آتش سوزی آسیب دیده که در اولویت مرمت قرار دارد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از مسجد سید اصفهان در اختیار هیئت امنای مسجد، اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان است، تصریح کرد: بنای مسجد سید بسیار مستحکم است اما برای حفاظت کاشی ها و نگهداری مسجد باید دقت بیشتری توسط این نهادها لحاظ شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110764/مرمت-کاشیهای-مسجد-سید-در-اولویت-کار-میراث-فرهنگی-اصفهان-قرار-دارد
بستن   چاپ