پیام سپاهان
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان خبر داد:
بیابان زدایی 12 هزار هکتار از بیابانهای استان اصفهان
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 16:37:14
پیام سپاهان - اردستان-مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان گفت: تا کنون 12 هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان در راستایبارزه با ریزگردها و شن های روان بیابان زدایی شده است.

سرهنگ پاسدار احسان الله رضاپور در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اصفهان در سال 98 همچون سالهای گذشته پیگیر پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بوده است اما با توجه به اینکه قرار است 6 بانک نیروهای مسلح در یک بانک ادغام شود، واریز اعتبار تسهیلات به کندی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در6 ماهه امسال بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و یک هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال 92 تا کنون در استان اصفهان دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت و 9 هزار و 500 طرح اقتصاد مقاومتی و 10 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
400 هکتار از بیابان های منطقه برخوار در سال گذشته بیابان زدایی شد
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان در موضوع کشاورزی، منابع طبیعی و بیابان زدایی فعالیت های ویژه ای داشته و بر این اساس در سال گذشته 400 هکتار بیابان زدایی در منطقه برخوار اصفهان انجام داده است.
وی ابراز داشت: تا کنون 12 هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان با همکاری منابع طبیعی درراستای مبارزه با ریزگردها و شن های روان بیابان زدایی شده است و دو میلیون و 300 هزار اصله نهال از گونه های قره داغ، گز و آتری پلکس دراین مناطق کاشته شد.
استان اصفهان رتبه اول کشوری بیابان زدایی را در اختیار دارد
رضاپور تصریح کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول کشوری را در موضوع بیابان زدایی دارد و تاکنون هر پروژه ای که در زمینه بیابان زدایی انجام داده است بیش از 98 درصد رشد داشته است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان بیان داشت: پیشنهاد چهار هزار هکتار بیابان زدایی در خوزستان را داده ایم و که منتظر رفع بروکراسی های اداری رد این ارتباط هستیم و بسیج سازندگی با توانمندی و تجربه ای که دارد قطعا در این زمینه موفق خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110741/بیابان-زدایی-12-هزار-هکتار-از-بیابانهای-استان-اصفهان
بستن   چاپ