پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان:
برداشت پسته از باغات اردستان آغاز شد
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 10:50:18
پیام سپاهان - اردستان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: برداشت پسته در شهرستان اردستان آغاز شده و با تمهیدات انجام شده نسبت به سال قبل عملکرد بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

علی اکبر صالح در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: سطح باغهای پسته این شهرستان شامل نهال و بارور دو هزار و 896 هکتار و سطح بارور آن به تنهایی در حال حاضر یک هزار و 402 هکتار است .
وی با بیان اینکه شهرستان اردستان همیشه رتبه های اول استان را در زمینه برداشت پسته در اختیار داشته است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته باغات پسته شهرستان دچار نوسانات دمایی شد و از کیفیت خوبی برخوردار نبود امسال با تمهیدات انجام شده عملکرد بهتری داشته و میزان عملکرد آن یک هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است.
تولید پسته شهرستان اردستان یک هزار و 682 تن است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تولید پسته شهرستان یک هزار و 682 تن است که توسط چهار ترمینال مجوز دار فرآوری پسته، تبدیل به پسته خشک می شود.
وی ابراز داشت: ارقام موجود پسته شهرستان اردستان عبارت از اکبری، کله قوچی، احمد آقایی است و زمان برداشت آن از 15 شهریور تا 15 مهرماه است.
صالح بیان داشت: ترمینالهای موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال ایجاد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول پسته به کم آبی مقاوم استپیشنهاد می شود تا با تسهیلات کم بهره برای ایجاد باغهای پسته و همچنین سرمایه در گردش کشاورزان که از توانایی کمی برخوردار هستند به تولید این محصول کمک شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110709/برداشت-پسته-از-باغات-اردستان-آغاز-شد
بستن   چاپ