پیام سپاهان
روایتی از یک عاشقانه تاریخی
شنبه 23 شهريور 1398 - 12:23:11
پیام سپاهان - تئاتر «مه‌لقا» به نویسندگی، طراحی و دراماتورژی محمدجواد سجادی، از 25 شهریورماه در تماشاخانه نگاه نجف‌آباد و از 21 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
محمدجواد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: «مه‌لقا» یک درام عاشقانه تاریخی است که داستان آن در زمان پهلوی دوم می‌گذرد و متن آن بر اساس نمایشنامه «پایین گذر سقاخانه» به قلم اکبر رادی نگاشته شده است.
وی ادامه داد: شیوه نمایشنامه‌نویسی و فرم اجرا در این تئاتر موردتوجه قرارگرفته و در آن به پارامترهای نمایش ایرانی و به‌طور خاص تعزیه اهمیت داده‌ شده است. گره‌افکنی‌ای که بار دراماتیک داستان را ایجاد می‌کند نیز به‌ واسطه برپایی یک تعزیه ایجاد می‌شود.
این نویسنده تصریح کرد: تئاتر «مه‌لقا» سه کاراکتر اصلی به نام سیاوش، شاه غلام و مه‌لقا دارد و سیاوش و شاه غلام، دو کشتی‌گیر عاشق هستند که برای رسیدن به مه‌لقا باهم رقابت دارند.
سجادی عوامل تئاتر «مه‌لقا» را چنین معرفی کرد: در این تئاتر، احمد شکرانه به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده، سجاد نادری و کیمیا نجفی به‌عنوان دستیار کارگردان، منصوره سلطانی به‌عنوان مدیر صحنه، زهرا یزدانبخش به‌عنوان منشی صحنه، روژان غزل‌گو به‌عنوان مدیر روابط عمومی و شمیم زرافشان برای موسیقی فعالیت دارند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت سالن تئاتر در نجف‌آباد گفت: تئاتر نجف‌آباد در سال‌های اخیر همواره جزو برترین‌های جشنواره تئاتر استان بوده و بستر خوبی برای هنر تئاتر در آن وجود دارد، اما متأسفانه سالن تئاتر آن استاندارد نیست و این باعث ضربه به اجرا می‌شود. تنها سالن خصوصی این شهر باهمت آقای طاهری ایجادشده که وجود آن برای تئاتر نجف‌آباد برکت است و به‌هرحال، بودن آن نسبت به نبودنش خیلی بهتر است.
به گزارش ایسنا، تئاتر «مه‌لقا» با نقش‌آفرینی، ابوالفضل صفوی، محیا رضایی و احمد شکرانه، از 25 شهریور تا 13 مهرماه هر روز رأس ساعت 19:30 در تماشاخانه نگاه نجف‌آباد و از 21 مهر تا پنجم آبان ماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
کد خبرنگار:13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110668/روایتی-از-یک-عاشقانه-تاریخی
بستن   چاپ