پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان خبر داد:
پاکسازی معابر شهری توسط فعالان محیط زیست کاشان در تاسوعا و عاشورا
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:52:56
پیام سپاهان - کاشان - مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان از پاکسازی معابر شهری توسط 90 فعال زیست محیطی کاشان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مرتضی والی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از جمع آوری ظروف یکبار مصرف و پسماندهای کاروان های عزاداری توسط فعالان محیط زیست در کاشان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با رویکرد حفظ زیبایی منظر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی، ایستگاه جمع آوری و پاک سازی معابر شهری به همت فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری انجمن زیست محیطی سبزمین در این شهرستان انجام شد.
وی حفظ ارزش زیست محیطی را در کنار حفظ ارزش های مذهبی ایام عزاداری محرم و صفر ضروری دانست و افزود: 90 نفر از فعالان محیط زیست به منظور جمع آوری و پاکسازی شهر از پسماند به ویژه ظروف یک بار مصرف با پاکبانان و عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان همکاری و به صورت شبانه روزی در شهر کاشان فعالیت داشتند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان از تعبیه دو ایستگاه در میدان کمال الملک و دروازه دولت برای جمع آوری پسماند و ظروف یکبار مصرف خبر داد و ابراز داشت: در روز تاسوعا و عاشورا شماری از فعالان محیط زیست که دارای شناسنامه و کاور مخصوص هستند با حضور در ایستگاه های پویشِ «نه به پلاستیک» طی چهار شیفت کاری در دو نوبت صبح و شب اقدام به جمع آوری ظروف یک بار مصرف و پسماند کاروانهای عزاداری کردند.
وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پویش نه به پلاستیک گفت: در سال گذشته حدود 600 کیسه پلاستیکی جمع آوری شد و تفاوت امسال نسبت به سال گذشته آن است که در سال جاری تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا اجرا شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110599/پاکسازی-معابر-شهری-توسط-فعالان-محیط-زیست-کاشان-در-تاسوعا-و-عاشورا
بستن   چاپ