پیام سپاهان
به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و صفر؛
نمایشگاه «روضه رضوان» در نوش آباد آران و بیدگل برپا شد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:52:55
پیام سپاهان - آران و بیدگل - به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و صفر، نمایشگاه روضه رضوان در شهر آیین‌های عاشورایی یعنی نوش آباد آران و بیدگل برپا شد.

جواد سنایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و صفر، نمایشگاه روضه رضوان در شهر آیین‌های عاشورایی نوش آباد آران و بیدگل برپا شد.
وی افزود: در این نمایشگاه که جوانان هیئت حسینی نوش آباد برای دهمین سال پیاپی آن را برپا می کنند، نمونک 35 حادثه مهم غدیر تا ظهور حضرت مهدی(عج) به نمایش گذاشته شده است.
مسئول برگزاری نمایشگاه روضه رضوان ابراز داشت: یک تیم 200 نفره از جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نمونک‌های وقایع تاریخی و حماسی این نمایشگاه همچون مکان‌ها، مجسمه‌ها و ماکت‌ها را اجرا کرده اند.
وی گفت: برای ساخت غرفه‌های نمایشگاه بیش از 200 تن آجر و حدود 200 نمونک ساخته شده از سنگ، چوب، گچ و آهن استفاده شده است.
سنایی ادامه داد: روز عاشورا و ماجرای شهادت یاران امام حسین(ع)، شورای ثقیفه، امامت حضرت علی و ازدواج با حضرت فاطمه (س)، سردابه حضرت ابوالفضل(ع)، شهادت علی اکبر، بیت الاحزان و خرابه شام از جمله بخش های این نمایشگاه است.
وی ابراز داشت: تمام هزینه‌های این نمایشگاه از محل کمک‌های مردمی به ویژه بانیان خیر و علاقه‌مندان به احیای فرهنگ عاشورا و پیام کربلا تامین شده است.
گفتنی است نمایشگاه روضه رضوان تا پایان ماه صفر در بلوار محرم شهر تاریخی و کهن نوش آباد آران و بیدگل دایر است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110597/نمایشگاه-«روضه-رضوان» در-نوش-آباد-آران-و-بیدگل-برپا-شد
بستن   چاپ