پیام سپاهان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:
استان اصفهان رتبه دوم کشور را در تولید مرغ دارد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:28:48
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گرمای کم سابقه تابستان بر کاهش تولید مرغ موثر بوده است اما با این وجود استان اصفهان رتبه دوم کشوری در تولید مرغ را به خود اختصاص داده است.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گرمای تابستان نقش مهمی در تولید مرغ داشته اظهار داشت: در ابتدای تابستان قیمت مصوب نرخ گذاری مرغ توسط ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شد و در تیرماه به استان‌ها ابلاغ شد؛ به دلیل گرمای کم سابقه به مدت کوتاهی، جوجه ریزی در استان اصفهان کاهش داشت و میزان تولید با عرضه متناسب نبود و باعث افزایش قیمت شد.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با حمایت دستگاه اجرایی استان اصفهان برای صاحبان مرغداری‌ها که به قیمت 85 هزار و پانصد ریال مرغ زنده معترض بودند و برای چند روزی مرغ داری‌ها را تعطیل کردند تمهیداتی اندیشید و این مسئله مدیریت شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام آنکه استان اصفهان رتبه دوم کشوری در تولید مرغ دارد، تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان قطب مهم تولید مرغ‌های گوشتی در کشور شناخته شده است و امسال با 40 درصد مازاد تولید مرغ و 20 درصد افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان مواجه بودیم.
وی افزود: نکته مهم اینکه توزیع کنندگان مرغ با سود مشخص هشت درصدی قیمت کشتارگاه‌ها، این کالا را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110596/استان-اصفهان-رتبه-دوم-کشور-را-در-تولید-مرغ-دارد
بستن   چاپ