پیام سپاهان
مدیرکل امورروستایی و شوراهای استانداری اصفهان:
طرح «یک گلخانه برای هر روستا» در استان اصفهان اجرایی می شود
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:01:38
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در راستای ایجاد اشغال پایدار روستایی طرح «یک گلخانه برای هر روستا» در استان اجرا وام‌های کم بهره به متقاضیان داده می شود.

علی رحمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گردشگری روستایی نقش مهمی در توانمند سازی مردم محلی و رونق رشد اقتصادی دارد، اظهار داشت: در استان اصفهان 20 روستا ظرفیت توسعه گردشگری را دارند و با اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانستند نقش مهمی در مهاجرت معکوس داشته باشند.
وی با بیان اینکه این تعداد از روستاها می‌تواند به 100 روستا افزایش یابد، ابراز داشت: دهیاری‌ها و بخش خصوصی می‌تواند از این ظرفیت بهره گیرد و طرح‌های خود را در توسعه گردشگری روستایی به دفتر امور روستایی ارائه دهد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه روستای ابیانه، خوروبیابانک، خفر، حسن رباط توانستند با اقامت گاه‌های بوم گردی در توسعه گردشگری روستایی موثر واقع شوند، تصریح کرد: بخش خصوصی علاقه مند برای احیاء و توسعه گردشگری روستایی می‌تواند با مرمت و بازسازی بافت تاریخی و خانه‌های روستایی به رشد و توسعه روستا یاری رساند.
وی افزود: از طرح‌های مهم امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان می‌توان به طرح «هیئت های اندیشه ورز» اشاره کرد که دهیار موظف است در شاخه‌های عمرانی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی از معتمدین روستا که متخصص هستند مشاوره بگیرد و در اتاق‌های فکر برای آینده روستا تصمیم گرفته شود.
رحمانی با اشاره به اینکه ارزش افزوده بودجه امسال نسبت به سال گذشته با رشد 70 درصدی برای توسعه روستایی افزایش یافته است ابراز داشت: با افزایش بودجه طرح‌های عمرانی در روستاها دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از طرح‌های مهم دیگر دفتر امور روستایی طرح «یک گلخانه برای هر روستا» است، تاکید کرد: در این طرح با حمایت وزارت جهاد و کشاورزی وپرداخت وام‌های کم بهره و همچنین همکاری نظام مهندسی کشاورزی و همت دهیاری‌ها در روستاهایی که شرایط احداث گلخانه را دارند در جهت اشتغال پایدار گلخانه احداث خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110594/طرح-«یک-گلخانه-برای-هر-روستا»-در-استان-اصفهان-اجرایی-می-شود
بستن   چاپ