پیام سپاهان
سامانه جامع تردد برگشت زائران اربعین راه اندازی می‌شود
چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 10:43:06 AM
ایرنا
پیام سپاهان- محمد جواد فائض پور اظهار کرد: این سامانه بخشی از موکب اینترنت انصار اربعین است که جهت تسهیل در برگشت زائران پیاده روی اربعین طراحی و راه اندازی شده است.

وی افزود: برای استفاده از این سامانه زائران ایرانی به موکب‌های هر استان مستقر در خیابان میثم تمار شهر کربلا و صحن حضرت زهرا سلام الله علیها نجف مراجعه کرده و برای برگشت در کاروانهای 30 نفره ثبت ‌نام می‌کنند.

مدیر پشتیبانی موکب اینترنتی انصار اربعین، تاکید کرد: در این سامانه، شهر مرزی، استان و شهر مقصد، ساعت حرکت کاروان و اطلاعات مسوول هر کاروان مشخص شده و درا ختیار زائران قرار می گیرد.

فائض پور تصریح کرد: بخش دیگری از این سامانه مانیتورینگ در شهرهای مرزی شلمچه، چزابه و مهران است که استان و شهرهای مقصد، نوع خودرو، مسیرهای حرکت و  وضعیت مسیر ها در اختیار کاربران و مدیران شرکت‌های مسافربری ایران قرار داده می شود.

وی گفت: موکب اینترنتی انصار اربعین سال قبل با استقرار در اداره گذرنامه نیروی انتظامی اقدام به صدور ویزا همزمان با صدور پاسپورت کرده بود. امسال این موکب اینترنتی با مجوز ستاد مرکزی بازسازی عتبات در کربلا و نجف در عراق مستقر شده و از 17 مهر  به مدت 13 روز فعالیت خواهد کرد.

مدیر پشتیبانی موکب اینترنتی انصار اربعین، افزود: امسال با حذف ویزا برای زائران اربعین این سامانه با هدف تسهیل شرایط برگشت عزاداران به کشور طراحی شده است و این سامانه برای ساماندهی حدود چهار میلیون نفر برنامه ریزی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110561/سامانه-جامع-تردد-برگشت-زائران-اربعین-راه-اندازی-می‌شود
بستن   چاپ