پیام سپاهان
تعداد غرق شدگان منابع آبی اصفهان به 33 نفر افزایش یافت
چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 10:40:31 AM
ایرنا

پیام سپاهان- منصور شیشه‌ فروش افزود: امسال تاکنون در مجموع 57 نفر غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی و باغ ها، کانال های انتقال آب و مخزن ذخیره سد داشتیم که 33 نفرشان جان باختند و 24 نفر توسط امدادگران نجات یافتند.

وی به کاهش آمار غرق شدگان در ماه شهریور در مقایسه با تیر و مرداد امسال اشاره و تصریح کرد : اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده نقش موثری در این امر داشت هرچند سال گذشته  آب چندانی در رودخانه و کانال ها نبود و آمار غرق شدگی کمتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به وقوع حریق در یک هکتار از مراتع منطقه قلعه بهمن شهرستان بویین و میاندشت در عصر روز سه شنبه اشاره و اضافه کرد: با حضور به موقع و تلاش 2 ساعته عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی، این آتش سوزی اطفا شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 67 مورد حریق در 300 هکتار از مراتع و عرصه های زیست محیطی و کشاورزی استان اصفهان رخ داد که 48 مورد آن شامل 200 هکتار در مراتع بود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در مراسم عزاداری های تاسوعا و عاشورای امسال حادثه خاصی در استان رخ نداد.

استان اصفهان مساحتی معادل 10.7 میلیون هکتار دارد که بیش از 90 درصد آن معادل 9.8 میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود 403 هزار هکتار جنگل (معادل 4 درصد)، 6 میلیون هکتار مرتع (معاد64 درصد) و سه میلیون هکتار بیابان(معادل32 درصد) است.

مسوولان پیش‌تر همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت بروز آتش سوزی در یک میلیون و 800 هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم هشدار داده بودند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/110560/تعداد-غرق-شدگان-منابع-آبی-اصفهان-به-33-نفر-افزایش-یافت
بستن   چاپ