پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
گزافه‌گویی است با ساخت چند قطعه بتوانیم تکنولوژی روز تولید کنیم
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 09:22:12
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: باتوجه به نابسامانی های چرخه فولاد، امیداوارم در نیمه دوم امسال دغدغه تامین مواد اولیه نداشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حمیدرضا عظیمیان عصر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: تولید فولاد مبارکه از مرز 110 میلیون تن فولاد خام عبور کرده و تصمیم دارد از یک جایگاه تولیدکننده خارج و در مدت سه سال خود را به عنوان یک تکنولوژی در دنیا مطرح کند.
وی با بیان اینکه تولید کردن برای مطرح شدن در دنیا فکر کاملی نیست، تاکید کرد: به دنبال این هستیم دانش فولاد را بومی کنیم، این نمایشگاه، نمایشگاه تجهیزات است و به واسطه آن اعلام می کنم از این شرکت ها استقبال خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: فولاد مبارکه می خواهد از بومی سازی قطعات و تجهیزات به بومی سازی فرایند برسد و نخستین فرایند، فرایند «اسکین پس» است و امیدوارم در سال جدید به این امر دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نابسامانی های چرخه فولاد، امیداوارم در نیمه دوم امسال دغدغه ای تامین مواد اولیه نداشته باشیم.
عظیمیان با بیان اینکه حرف ذوب آهن، حرف فولاد مبارکه است، تصریح کرد: خام فروشی ها باید اصلاح شود، چراکه ما زمانی در افراط و زمانی در تفریط به سر می‌بریم و این مسائل باید حل شود تا به مشکلات بزرگتر بپردازیم.
وی با بیان اینکه فکر تولیدکنندگان نباید درگیر بروکراسی اداری شود، گفت: خط نورد دو با 500 میلیون یورو و تعامل با یک شرکت خارجی در حال راه اندازی است، این گزافه گویی است که ما با ساخت چند قطعه بتوانیم تکنولوژی های روز را تولید کنیم هیچ کس در ایران نمی‌تواند ادعا کند صفر تا صد یک کارخانه فولاد را طراحی می کند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: باید در چارچوب توان صحبت کرد و فولادمبارکه در تلاش است زمینه ای در جهت بومی سازی تکنولوژی ایجاد کند.
امیدواریم به صادرکننده پرقدرت تبدیل شویم
همچنین مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این مراسم، گفت: عمده فولاد کشور در این استان تولید می‌شود و در عرصه فولاد در تنوع و بومی سازی رتبه نخست را داریم.
منصور یزدی زاده افزود: از سال گذشته تولید ریل را آغاز کردیم و اخیرا تسمه 300 میلیمتر در حال تولید است و به دنبال گسترش آن هستیم.
وی گفت: فولاد به عنوان گل سرسبد صنعت کشور به 26 میلیون تن تولید رسیده است که این رقم به نسبت اوایل انقلاب عدد بسیار بزرگی است.
وی یادآور شد: ذوب آهن بیشتر قطعات خود را در کارگاه‌های خود می سازد و این جای خوشبختی است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری این نمایشگاه ها کمکی در بومی سازی تکنولوژی تولید باشد و امیدواریم سال آینده از مرز تولید فراتر رفته و به صادرکنندگان پرقدرت تبدیل شویم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110172/گزافه‌گویی-است-با-ساخت-چند-قطعه-بتوانیم-تکنولوژی-روز-تولید-کنیم
بستن   چاپ