پیام سپاهان
مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت:
جلوی خام فروشی سنگ‌آهن را تا حدودی گرفته‌ایم
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 09:22:10
پیام سپاهان - مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: صادرات ممنوع نشده بلکه صادرات ساماندهی شده است تا تولیدکنندگان صادرات لازم خود را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیف الله امیری عصر امروز «یکشنبه» در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: برای تامین مواد اولیه تولید کنندگان دولتی، صادرات سنگ آهن را ممنوع کردیم.
وی ادامه داد: طی تقسیم بندی هایی که انجام شده، مشکل مواد اولیه واحدها حل خواهد شد، در همین خصوص صادرات ممنوع نشده بلکه صادرات ساماندهی شده است تا تولیدکنندگان صادرات لازم خود را انجام دهند.
مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت با بیان اینکه اگر نیاز داخل تامین شود جلوی صادرات را نخواهیم گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر ذوب آهن و فولاد مشکل مواد اولیه دارند و تمام تلاش ما این است تا صنایعی که مشکل مواد اولیه دارند فارغ از مشکلات شوند.
امیری خاطرنشان کرد: در وزارت صمت مشکل الکترود گرافیتی تا یک سال و نیم آینده وجود ندارد، در همین خصوص برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن، 155میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم و اجازه تاسیس واحد جدیدی را مگر با تضمین خود آن واحد نخواهیم داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110169/جلوی-خام-فروشی-سنگ‌آهن-را-تا-حدودی-گرفته‌ایم
بستن   چاپ