پیام سپاهان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان:
نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل زمین‌گیر شده است
شنبه 9 شهريور 1398 - 12:46:05
پیام سپاهان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی امروز و افزایش قیمت‌ها نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر در کشور و استان زمین‌گیر شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مهدی خضری پیش از ظهر امروز (شنبه) به مناسبت هفته دولت و دور دوم سفرهای تابستانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دور دوم سفرهای تابستانه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌های حمل‌ونقل به صورت صددرصدی فعال و فروش بلیت آنها به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه اوج سفرهای تابستانه است، افزود: به همین منظور برای حفظ و ایمنی جاده‌ها و حمل‌ونقل ایمن برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته و پنج هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای پوشش این سفرها فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه 103 دوربین ثبت تخلف به صورت کامل در راه‌های استان فعال است، تأکید کرد: در پنج ماهه نخست امسال 130 هزار تخلف غیرمجاز در راه‌های استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان مردادماه 5 میلیون و 300 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی راه‌های استان سفر کرده‌اند، گفت: در این مدت 45 هزار صورت وضعیت صادر شده و براساس آمار شاهد افزایش هفت درصدی سفرها هستیم.
خضری افزود: در این مدت 20 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جابجا و همچنین یک میلیون و 250 هزار بارنامه صادر شده است.
وی با اشاره به وجود 120 دستگاه تردد شمار در راه‌های استان، اظهار کرد: طی پنج ماه نخست امسال 155 میلیون و 700 هزار سفر در راه‌های استان اصفهان انجام شده که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
اجرای "طرح ابرار" در 60 کیلومتر از راه‌های روستایی استان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به ابلاغ جدید رئیس‌جمهور در خصوص "طرح ابرار"، گفت: مطابق دستور، بازسازی و ساخت 2000 کیلومتر راه روستایی به عهده ادارات راهداری است و به همین منظور این طرح در 60 کیلومتر راه روستایی هفت شهرستان استان اجرا خواهد شد.
وی توضیح داد: با توجه به مشکلات راه های روستایی، این طرح قرار است بدون هزینه و به صورتی جهادی در جهت اصلاح و ایجاد راه های روستایی، تنها با اعتبارات ماشین آلات و تجهیزات اداره راهداری اجرایی شود.
خضری با تأکید بر اینکه وضعیت اعتبارات در حوزه عمرانی مناسب نیست، گفت: با این‌ وجود سعی در جذب حداکثر اعتبارات در سطح ملی و استانی کرده‌ایم و به همین منظور سال گذشته برای روکش آسفالت حفاظتی 200 کیلومتر از راه‌های استان اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان، برای روکش آسفالت گرم 113 کیلومتر از راه‌ها 34 میلیارد تومان و در بحث لکه‌گیری هندسی و غیر هندسی 5 میلیارد تومان هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از اهداف اصلی اداره راهداری در حوزه ایمنی است، تصریح کرد: در کل استان 109 نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که 67 نقطه مصوبه ملی است و سال گذشته برای رفع 13 نقطه حادثه‌خیز برنامه‌ریزی کردیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: با توجه به آمارها پزشکی قانونی و پلیس‌راه امسال شاهد کاهش پنج‌درصدی تصادفات در حوزه برون‌شهری و روستایی استان بودیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال کاهش 20 درصدی تصادفات هستیم.
وی یادآور شد: بیشتر تصادفات استان مربوط به واژگونی است و علت آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است. 
خضری با اشاره به ضرورت افزایش مجتمع‌های بین‌راهی برای کاهش تصادفات، تأکید کرد: به دنبال جذب سرمایه‌گذاران هستیم، اما در این مسیر، آنها با سختگیری‌هایی مواجه می‌شوند.
عوارض الکترونیکی در راه‌های استان اجرا نشده است
وی در خصوص عوارض الکترونیکی در راه‌های استان، اظهار کرد: عوارض الکترونیکی هنوز در راه‌های استان پیاده نشده است و بعد از مشخص شدن نتایج آن در استان‌های پایلوت این موضوع در دستور بقیه استان‌ها قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص تأمین لاستیک رانندگان، گفت: سال گذشته 110 هزار حلقه لاستیک، بین رانندگان توزیع شد و تا حدودی تنش کمبود لاستیک رفع و یا کم شد.
وی با بیان اینکه توزیع لاستیک به‌صورت حواله‌ای از سوی وزارت صمت و مطابق اطلاعات اعلامی این سازمان براساس میزان تردد و صدور بارنامه انجام می‌شود، گفت: 10 درصد حواله لاستیک کل کشور متعلق به استان اصفهان است.
خضری در خصوص ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی راه‌های استان، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی امروز و افزایش قیمت‌ها نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر در کشور و استان زمین‌گیر شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضرمیانگین عمر ناوگان اتوبوس مسافربری در استان اصفهان 10 سال، ناوگان حوزه بار بین 15 تا 20 سال و مینی‌بوس بین 35 تا 40 سال است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص طرح‌های این اداره کل که در هفته دولت افتتاح شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت سه مجتمع خدمات رفاهی به راه‌های استان اضافه شد که تعداد مجتمع‌ها به 49 دستگاه رسیده است، همچنین در این ایام 69 پروژه با اعتباری بیش از 85 میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح شد.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110107/نوسازی-ناوگان-فرسوده-حمل‌ونقل-زمین‌گیر-شده-است
بستن   چاپ