پیام سپاهان
پد فرود بالگرد امداد هوایی اورژانس در 40 نقطه اصفهان جانمایی شد
شنبه 9 شهریور 1398 - 9:39:28 AM
ایرنا

پیام سپاهان- محسن افتخاری روز شنبه در گفت و گویی افزود : این پدها با هدف ایجاد نقاط ایمن برای فرود بالگرد اورژانس هوایی در سراسر استان و انتقال مصدومان حوادث به بیمارستان هدف گذاری و جانمایی شدند.

وی بیان کرد: تاکنون 5 پد فرود بالگرد تکمیل و آماده بهره برداری شده است که این پدها در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و 9 دی خمینی شهر به همت بیمارستان، شهر حسن آباد توسط شهرداری، شهر کهرویه شهرضا به همت اداره گاز و بزرگراه نطنز توسط اداره راه و بزرگراه‌ها ساخته شده است.

معاون اجرایی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی  اصفهان اظهارداشت: عملیات زیرسازی و آماده‌سازی 10 پد فرود بالگرد آغاز شده و درحال اجراست.

وی تصریح کرد: این پدها در شهرهای میمه، هرند، پادنا سمیرم، رامشه شهرضا، فریدون شهر،‌ خوانسار، اردستان و بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد، بیمارستان شهرضا و بیمارستان شهدای لنجان در حال ساخت هستند که هزینه آن‌ها از سوی شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و خیران استان تامین‌ می‌شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه پدهای اردستان و شهر هرند خیرساز هستند بیان کرد: از ابتدای سال جاری بالگرد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان 14 سورت پرواز داشت و 33 مصدوم شامل 18 زن و 15 مرد را به بیمارستان منتقل کرد.

وی ادامه داد: از مجموع این ماموریت‌ها، 9 مورد برای امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی و 5 مورد حوادثی همچون سقوط و مجروحیت در درگیری مسلحانه بوده است.

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت بیشترین ماموریت امدادهوایی با 4 مورد مربوط به شهرستان چادگان و پس از آن شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر و میمه، اردستان و خوانسار هرکدام با 2 مورد پرواز بوده است.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان از ظرفیت 145 پایگاه شامل 75 شهری، 69 جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 اتاق فرمان و 874 نفر نیروی انسانی برخوردار است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/110084/پد-فرود-بالگرد-امداد-هوایی-اورژانس-در-40-نقطه-اصفهان-جانمایی-شد
بستن   چاپ