پیام سپاهان
90 درصد روستاهای اردستان دارای بافت فرسوده است
یکشنبه 3 شهریور 1398 - 11:24:48 AM
ایسنا
پیام سپاهان- سید ایمان فتوحی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم کلنگ زنی پروژه ساخت مسکن در روستای ونین اردستان، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بنیاد مسکن ساخت مسکن روستایی است که امروز شاهد کلنگ زنی پروژه 35 واحدی روستای ونین با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال با مشارکت مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: بنیاد مسکن سال گذشته توانسته تعداد 450 جلد سند برای 33 مسکن روستایی و 3 مسکن شهری صادر کند و برای 30 روستای جدید در سال جاری در حال برنامه‌ریزی است. صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان اردستان به موضوع تخصیص قیر رایگان برای معابر روستایی و شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموعاً 765 تن قیر جهت اجرای آسفالت معابر 18 روستای بخش مرکزی و زواره به مساحت 122000 مترمربع واگذار شده است.

فتوحی از تخصیص 93 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای اردستان خبر داد و گفت: با حمایت نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان تا پایان سال اجرای بهسازی و بازنگری طرح هادی برای 23 روستا با اعتبار حدود 800 میلیون تومان به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی به 40 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: سال 98 تعداد 210 فقره وام روستایی به مبلغ 40 میلیون تومان و با کارمزد 5 درصد و با اعتبار 8400 میلیون تومان به شهرستان اردستان تخصیص داده شده است که تاکنون 40 فقره تسهیلات به بانک معرفی شده است.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان اردستان از آغاز پروژه مصلی اردستان توسط بنیاد مسکن اردستان پس از پنج سال وقفه خبر داد و گفت: عملیات عمرانی مصلی اردستان از سال 93 تاکنون به دلیل عدم تأمین اعتبار متوقف شده بود که امسال با پیگیری‌های انجام شده مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار برای شروع مجدد تخصیص گرفته است.

فتوحی با بیان اینکه بیش از 90 درصد واحدهای روستایی شهرستان اردستان دارای بافت فرسوده است، گفت: با توجه به خسارت‌های جانی و مالی که حوادث طبیعی به همراه دارد، روستاییان برای نوسازی واحدهای مسکونی خود از تسهیلات ارزان قیمت 40 میلیون تومانی قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد و 8 میلیون تومان به صورت بلاعوض استفاده کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108808/90-درصد-روستاهای-اردستان-دارای-بافت-فرسوده-است
بستن   چاپ