پیام سپاهان
بختیار: منافع ملی باید اولویت جناح‌های سیاسی باشد/ کلید حل همه مشکلات همگرایی است
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 08:42:14
پیام سپاهان - رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس با تاکید بر این که نباید منافع ملی فدای منافع حزبی یا جناحی شود، گفت: باید جناح‌های سیاسی کشور منافع ملی را سرلوحه خود قرار داده و با انسجام و وحدت به دنبال کلید حل مشکلات کشور باشند. آن چه که به کشور آسیب می‌زد زیر پا گذاشتن منافع ملی توسط یک جناح برای بالابردن پرچم حزب خودش است.
به گزارش ایسنا، علی بختیار در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: دولت هم‌اکنون وارد دو سال پایانی خود شده است و آقای رئیس جمهور و هیئت دولت تنها دو سال فرصت دارند تا به قول ها و اهداف و برنامه‌هایی که در سرآغاز دولت به مردم داده‌اند عمل کنند. دولت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا در دو سال باقی مانده وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند و همچنین در راستای تکمیل طرح‌های که کلید زدند حرکت کند. اکنون 6 سال از دولت آقای روحانی می‌گذرد و در این دوره با توجه به مطالباتی که مردم در سراسر کشور داشتند مجلس مصوباتی را تصویب کرده است. و دولت باید نسبت به اجرایی شدن و عملیاتی شدن این مصوبات اقدام کند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تمرکز دولت در ایجاد زمینه‌های لازم برای رونق اقتصادی بیان کرد: شعار امسال رونق تولید است و باید اعضای دولت با جدیت و برنامه ریزی در جهت حمایت از تولید کنندگان گام بردارند. مردم باید در پایان امسال نتایج شعار رونق تولید را در زندگی خود احساس کنند. باید در زمینه اقتصاد کشور یک تحول چه از لحاظ درون گرا بودن اقتصاد و چه از لحاظ توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار اتفاق افتد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید گام‌هایی را در جهت مولد شدن اقتصاد کشور و هدایت نقدینگی از بازارهای غیر مولد به سمت بازارهای مولد بردارد. باید سرمایه‌های موجود در بخش‌های غیر مولد نظیر بازار مسکن، طلا و ارز به سمت بازارهای مولد هدایت شود. یکی از طرح‌هایی که مجلس در این زمینه به تصویب رسانده است طرح ایجاد پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ به وسلیه سرمایه مردمی است. در صورت اجرایی و عملیاتی شدن این طرح بخش زیادی از سرمایه‌های کشور به سمت صنایع پایین دستی نفت هدایت می‌شود. در این طرح جذابیت‌هایی برای جذب سرمایه مردمی دیده شده است.
این عضو فراکسیون امید در ادامه با اشاره به ضرورت فاصله گرفتن دولت از حاشیه‌ها بیان کرد: بخش زیادی از حاشیه‌هایی که امروز دولت با آنها سروکار دارد مربوط به بحث‌های سیاسی و عدم انسجام بخش‌های مختلف کشور برای رفع مشکلات اقتصادی ، سیاسی و گام برداشتن در جهت توسعه کشور است. تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی باید منافع ملی را در اولویت قرار داده و از ایجاد حاشیه پرهیز کند در کشورهایی که نظامات حزبی حاکم است با وجود تفکرات و اندیشه‌های مختلف سیاسی اما در نهایت همه با یک اندیشه برای تحقق منافع ملی کشور گام برمی‌دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی مسائل به گونه‌ای در کشور ما جلو می‌رود که بعضا جناح‌های سیاسی به دنبال این بوده تا چوب لای چرخ دولت بگذارند و دولت را از انجام اهداف خود دور کنند و در نهایت از این موضوع برای پیروزی خود در انتخابات آینده استفاده کنند. در کشور ما دو جریان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب وجود دارد که هر یک اندیشه متفاوت خود را دارند. اما در نهایت باید با انسجام و اتحاد برای حل مشکلات کشور با سرلوحه قرار دادن منافع ملی گام بردارند.
بختیار در ادامه با اشاره به این که بیان انتقاد به کشور آسیب نمی‌زند گفت: آن چه که بعضا به توسعه یافتگی و تحقق اهداف کشور آسیب می‌زند این است که بعضا برخی از جناح‌ها حاضرند منافع ملی را زیر پا بگذارند تا پرچم حزب خود را بالا ببرند. امروز سکاندار اداره کشور در حوزه اجرایی دولتی است که با شعار اعتدال گرایی بر سر کار آمده است و این دولت باید بتواند در جهت رفع مشکلات مردم و معضلات آنها گام بردارد.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز چالش برانگیز شده بحث برجام است شخص وزیر خارجه برای حل مسئله هسته‌ای کشور کار بزرگی انجام داده. چرا که اگر برجام نبود امروز امکان شکل گیری یک اجماع جهانی برای جنگ علیه ایران وجود داشت. اما خوشبختانه می‌بینیم که دیپلماسی توانست از بحرانی شدن وضعیت جلوگیری کند. این که امروز بعضا شاهد هستیم برخی از افراد وزیر امور خارجه را مورد خطاب قرار می‌دهند و به ایشان هتاکی می‌کند با اهداف انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری و منافع ملی سازگاری ندارد امروز باید همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای حل مسائل کشور در عرصه‌های مختلف با یکدیگر همگرا باشند. برای همه مسائل کشور در حوزه‌های مختلف راه حلی وجود دارد تنها باید همه مسوولان با وحدت و همگرایی به دنبال راه حل مشکلات باشند.
رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات این فراکسیون در یک سال گذشته بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این فراکسیون تقویت ارتباط بین مردم و مسوولان بوده است و به دنبال افزایش اعتماد عمومی و نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در کشور هستیم. طی یک سال گذشته هر آن چه که از سوی مردم مطالبه شده است در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش ها در فراکسیون مطرح شده و از مسوولان برای پاسخگویی دعوت به عمل آمده است. حتی اگر یک فرد مطالبه‌ای داشته باشد ما سعی کرده‌ایم در فراکسیون پاسخگو این موضوع را دنبال کنیم. نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در بین مسوولان کاری است که ما در اولویت فراکسیون قرار داده‌ایم. هر کسی به هر میزانی مسئولیتش افزایش می‌یابد باید بیش از بیش به مردم پاسخگو باشد. در صورت نهادینه شدن فرهنگ پاسخگویی در بین مسوولان ما شاهد تحول بزرگی در توسعه یافتگی کشور خواهیم بود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مدیریتی کشور اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بعضا در انتصاب مدیران با آن روبه رو هستیم عدم تناسب و سنخیت بین تخصص مدیران با حوزه کاری آنان است ممکن است یک فرد در یک حوزه مدیر کارآمدی باشد و گام‌های تحول گرایی بردارد اما این بدان معنا نیست که آن مدیر می‌تواند در همه حوزه‌ها تحول گرا باشد به عنوان مثال ما مدیری را که در صنعت خودرو گامهای تحول گرا و بلندی برداشته است به وزارت نفت می‌بریم و انتظار داریم در آن جا نیز تحول گرا باشد با این کار هم به وزارت نفت و هم به صنعت خودرو آسیب می‌زنیم.
وی در ادامه با اشاره به شکل گیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: این وزارت خانه از جهت حفظ آثار تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وزیری که برای آن تعیین می‌شود باید عنایت ویژه‌ای به این مباحث داشته باشد. در طی این سال‌ها تعداد کثیری از آثار تاریخی به دلیل عدم نگهداری صحیح آسیب دیده‌اند و یا برخی از آنها باید ثبت جهانی می‌شدند اما این اتفاق نیفتاده است. از سوی دیگر مسئله گردشگری بسیار حائز اهمیت است. باید برای جذب گردشگران داخلی و خارجی گام‌های اساسی برداشته شود. برای جذب گردشگران خارجی باید برنامه ریزی‌های لازم شکل بگیرد تا از بعد تضاد فرهنگی با مشکل مواجه نباشیم. از سوی دیگر صنایع دستی ایران بسیار بی‌نظیر است و می‌تواند یک فرصت طلایی در شکوفایی اقتصادی کشور محسوب شود وزیری که برای این وزارت خانه انتخاب می‌شود باید از توانمندی‌های لازم و خلاقیت و ابتکار بهره مند باشد.
بختیار افزود: احاطه وزیر به بحث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این وزارت خانه بسیار مهم است از سوی دیگر یکی از چالش‌هایی که در این حوزه با آن مواجه هستیم به درون خود این سازمان باز می‌گردد در سال‌های گذشته شاهد بودیم که برخی از آثار تاریخی ارزشمند از کشور خارج شدند و سر از موزه‌های خارجی درآوردند، وزیر منتخب باید پاکسازی را از درون سازمان آغاز کند.
این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ در مسابقات فوتبال بیان کرد: مجلس و فراکسیون ورزش و جوانان در این خصوص چندین بار جلسه برگزار کرده‌اند و آن چه که به ما پاسخ دادند این است که در این زمینه منع قانونی و منع شرعی وجود ندارد ورزشگاه نیز مانند سایر مکان‌های عمومی است و می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان در آن فراهم شود. اکنون ما تجربه حضور بانوان در مسابقات والیبال و بسکتبال را داریم و در خصوص فوتبال نیز فراهم کردن زیرساخت‌های آن مشکل خاصی ندارد. وزارت ورزش باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کند حضور بانوان در ورزشگاه یکی از مطالبات مردم است و نمایندگان مجلس وظیفه دارند که مطالبه مردم را پیگیری کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108794/بختیار--منافع-ملی-باید-اولویت-جناح‌های-سیاسی-باشد--کلید-حل-همه-مشکلات-همگرایی-است
بستن   چاپ